עזרה צור קשר
עידן-הדלי - מגזין וירטואלי על אנשים, טבע, כדור הארץ והעידן החדש
???? ???????

ט"ו בשבט 
מאת: דניאל נוראל ומירה כהן 
     
 
ערב ט'ו בשבט, חג שמח, ברוכים הבאים לעמק, שבו נא אתנו כאן וברכו את ברכת החג:
"ייתן לנו אלוהים
מטל השמים ומשמני הארץ,
יוריד לנו גשם בעתו,
שפע של ברכות והצלחה
יכונן בתוך אל בין ידינו,
בשמחה יעטר את נפשנו,
בהגיגי תורה ימלא את לבנו,
ולעולם יהיה אבינו עמנו"
שבו נא אתנו מסביב למעגל והקשיבו לרחש האילנות, ט'ו בשבט ראש השנה לאילנות.  מדוע אילנות? היות והאילן הוא גבוה נושק בשמיים, זקוף, ישר ושורשיו באדמה, עושה את המיזוג בין השמיים לארץ, מזווג בין שניהם ומופיע במלוא הדרו, גובהו, חוזקו ועוצמתו ובא בעצם להפגין כי חוזקו, עוצמתו ויופיו נובעים מהיותו נושק בשמיים ונוגע באדמה.
גופנו הפיזי שייך לאדמה, הנשמה שבאפנו שייכת לרוח, לכן אנו מיזוג של חומר ורוח.  מאותו מיזוג גם ה"קונפליקט", אותה שאלה של מי אנחנו, האם ישויות רוחניות או ישויות פיזיות ארציות, וכמובן שהתשובה הנה שתיהן כאחד.
האדמה הנה התגלמות החומר ממנו צמחנו. כאשר אנו נוטעים עץ בט'ו בשבט אנו מודים ומברכים את האדמה אשר גם יצרה אותנו כחומר וגם מתוך החומר מספקת לנו את כל צרכינו.
הסמליות בשתילת העץ הנו קידה, היות וכדי לנטוע עלינו להתכופף ולחפור באדמה ויש בנטיעה משום השתחוות לאותה אדמה אשר בעצם יצרה וגם מפרנסת אותנו. כל הרעיון של נטיעת עצים בא מתוך חג והודייה לעצם קיומנו ולבורא שברא אותנו כפי שהננו.
הרוח משתחווה בפני החומר, כאשר ההבדל בין הרוח לחומר הנו האות "מ" (מוסף).  המוסף הנו לרוח היות והרוח ללא החומר הנה חסרת צורה, חסרת יכולת ביטוי, חסרת יכולת צמיחה. הרי העץ צומח מתוך האדמה (החומר), לכן זהו חג של הודייה לאדמה אשר נותנת גם לרוח אפשרות להתבטא.
חייבים היו ליצור אותנו בכדי שיהיה מי שיתבונן מפרספקטיבה אחרת באלוהות. האלוהות צריכה צופים על מנת לגלות את עצמה אחרת היא נמצאת בתוך עצמה והמודעות אינה יכולה לרדת אלא להישאר כחומר גלם בלתי ממומש.
האדם מעצם היוולדו הנו שיכפול של האלוהות אשר רק דרכו יכולה לגלות ולהכיר את עצמה וגם לצמוח ולגדול, לשכלל, לתקן, להבין ולראות. באין לאלוהות מראה, אין לה יכולת לראות את עצמה.
הנכם הראי של האלוהות ולכן הציווי הוא לעזור במימושה, הן על ידי עבודת האדמה, הפיכתה והן על ידי פעולה שכלית שתעשה ותייצר מהחומר את פרותיה.
האלוהות מתגלה דרך האדמה, לכן הכל אלוהות צרופה, כל החומר כולו וכל מה שאפשר להפיק ממנו. הנכם מצווים להפיק מהאדמה תוצרת, פעם כפרי ופעם ככסף, תלוי בתקופה.
לכן החג הזה הנו חג של הודייה, השתחוות ליצירה, לעצם הבריאה המתבטאת בכל מה שיש ביקום ובעיקר לאדמה אשר השפע הנמצא בה הנו ביטוי גמור של הפוטנציאל האלוהי במימוש ארצי, כאשר הכל קיים בתוך האטום, הוא מקובץ ובלתי נראה, כחומר גלם, פוטנציאל אשר ההתרחבות שלו הנו היקום הפיזי וכל אשר בו.
זו ההזדמנות שלכם בט'ו בשבט לכרוע ברך, לגעת באדמה אשר הנה חלק מכם ולשאת דברי תודה, הלל וברכה לבריאה ולהקדיש רגע של בקשה לאלוהות שתעזור לכם להפיק מאותו חומר את המרב כפי רצונכם על מנת להגיש את המרב הזה כשי לאלוהות.
האלוהות מצפה לשי יפה גדול ונדיב כי זו ההשתקפות והנתינה של האלוהות לכם. ככל שהנכם מרוויחים יותר ומגישים יותר לאלוהי כך האלוהי יותר שבע רצון מתוך רצונו להעניק לכם.
שימו לב לפעולת הגומלין, לאותו שמונה, משחק של צדדים, אשר מתנהל כל הזמן בין החומר לרוח. לכן כל מה שאינכם משיגים בחומר בקשו מהרוח מכל הלב ובלב שלם על מנת שתעזור לכם להגשים את מהותכם האחת והיחידה שהיא שילוב של חומר ורוח.
זהו חג שברכה רבה שורה בו, חג אשר מוציא מהפנים החוצה את "הברכה את השפע ואת הנתינה". זהו חג אשר רבים זוכים בו לשינוי פרספקטיבה והארה, חג בו השפע זורם מלמעלה, משקה ומצמיח. זהו חג בו כולם מתכנסים ביחד ומתחברים לממד אחד והכוונה למיזוג בין חיים למתים ולקבלה של נשמות אל תוך תוכנו ושחרורם אל החופש.
החג הזה כולו "מתן", יחד אם זאת זהו חג של "המתנה" ללידה ולביקוע של הקליפה ויציאת הפנים החוצה. זהו חג של מימוש העוצמה האלוהית, חג של איחוד בין אפור לכחול, בין למטה למעלה, בין ישר ועקום ובין יש ואין.
זהו חג בו יש להגיש ולתת על מנת לקבל, כי אותה יד אשר מגישה ונותנת את הראשוניות של ההבשלה הנה זו אשר גם יודעת לקבל את מתנות הנתינה. וכאשר אנו מדברים על ראשוניות של נתינה אנו מתכוונים לא רק לנתינה חומרית אלא בעיקר לנתינה בהתכוונות, במעמד, ועל מנת לתת בהתכוונות ובמעמד יש להגיע ל"הבשלה", כמו הבשלה של פירות אשר מגישים לשולחן בט'ו בשבט.
קיימת כאן התחלה חדשה וראשוניות, למעשה האביב כבר כאן, אומנם בלתי נראה ואכן אפילו נראה רחוק, אבל מבחינה קוסמית אנרגטית העונות מתחלפות זמן רב בטרם נראה השינוי וזו היא האנלוגיה להשתנותו של האדם, כאשר זמן רב לפני שהוא חווה את השינוי, השינוי כבר נעשה בו.
"הביכורים" הנם תחילתו של השינוי אשר הנו בהיוולדו, מתחיל את דרכו וכמו ספירלה כל שנה מחדש חל שינוי נוסף אשר ממנו הולכים קדימה. באותה ראשוניות ניתן גם לשנות מגמות, להחליף התנהגויות ולפתוח בהתחלה חדשה, כי כאן זהו האביב האמיתי ומכאן תחילתו.
למעשה יציאת מצרים הנה סיומו של שלב "ההבשלה" ויישומו בפועל של תהליך אשר מתחיל בט'ו בשבט. כמו שנאמר התהליך עד להגעתו ליקום הפיזי הנו שלב של הבשלה, כמו הבשלה של פרי עד לקטיפתו. מרגע שהבשיל הפרי יש את המסע שלו ביקום הפיזי עד להטמעתו חזרה בתוך הפנים, כבסיס להתפתחות חדשה בספירלה העולה.
אל תשכחו כי הנתינה הנה הבסיס הקיומי של היקום הזה, ברגע שאינכם נותנים אלא לעצמכם הנכם פועלים בניגוד למגמת הבריאה, אינכם שותפים לזרימה הטבעית ולתהליך ההתהוות ולכן גם סובלים ומתייסרים.
היום זו הזדמנות שלכם לשנות מגמה, משהו בהתפתחות האינסופית. אם תשבו בשקט תוכלו לחוות את הרמה האנרגטית הנוכחת בסביבתכם, זוהי אנרגיה לבנה צחה ונקייה אשר הופכת כל דבר בסביבה משחור ללבן, מאפור ללבן ומאפשרת פריצת דרך אם רק יודעים להשתמש בה נכון.
השימוש הנכון חייב להגיע דרך הלב, כל דבר ביקום הפיזי הנו תולדה של אהבה, היצירה הנה תולדה של זיווג והולדה, לכן יש להתאמן בלהרגיש סובלנות ואהבה, סובלנות ואהבה.
ללא סובלנות לא יתעוררו ניצני אהבה לחיים וסובלנות כוללת בתוכה וויתור, אורך רוח והבלגה. ללא כל אלה לא תתעורר האהבה וללא תחושת אהבה לא התקדמנו כלל. כאשר אני מדבר על אהבה איני מתכוון כלל לאהבה שב"סרטים", אלא אהבה הבאה כרגש טהור, ללא אינטרס וללא ציפיות ורגש טהור זה כאשר אפשר לגעת בו שורף ומשמיד כל "קובץ" אשר אינו משרת איש יותר.
הנכם עם עצמכם, כל אחד ואחד עם כאביו, צערו ומחשבותיו ואנו נמצאים בתוככם, חלק ממהותכם הבלתי נתפסת ואילו אותו חלק המודע לכם נמצא בכל אותן מחשבות, כאב, צער וכו'.
תפקידכם בחייכם להרחיב ולהרחיב את אותו חלק בו אנו נמצאים ולתת לו מקום רב יותר ולצמצם ולהקטין את אותם חלקים אשר אינם אלא "קטנות מוחין".
ט'ו בשבט הנו חג ההתעוררות, רגע לפני היציאה מעבדות לחירות, רגע לפני צאת האביב מפוטנציאל למימוש והרגע בו נושקת המודעות לאי-מודעות, נוגעת בה ומשנה את היחס בין החלקים.
זהו גם הרגע בו במודע הנכם חווים ביתר שאת את עצמכם הכואב, המצטער, הפגוע, כי דרך חוויה זו תצאו לחירות.  זהו גם רגע נטיעת העצים, עצים אשר נבטו מהאדמה, הורחקו ממנה והושבו אליה.
קיים כאן סמל להתנתקות וחזרה למקור בכדי לצמוח ולגדול ולהיות לעץ גדול, (ההתרחקות מהאלוהות והשיבה אליה).
המסר שלנו אליכם, תחוו כל דבר שעובר, תתחברו לתחושת האשם, הכאב, הניתוק, הצער, האשמה, תהפכו להיות אחד עם התחושות אלה במודע, ואז גם תגלו כי אין שם כלום מלבד אחדות, שמחה וצמיחה.
אנו מאחלים לכם בחג זה ללמוד לקבל את עצמכם כפי שהנכם, לאהוב את עצמכם בכל מצב, להושיט יד לכל דורש, למלא לבכם באמונה כי היא זו שתוביל אתכם להגשמה
זכרו כי אין הצער קיים אלא "כרפלקס מותנה", אין הכאב אלא מגבלה של המוח, אין הפרידה אלא למראית עין, אין היקום הפיזי אלא שדה המשחק שלכם, אין ההתייחסות לעצמכם אלא כהתייחסותכם אלינו ולאלוהות שבכם, לכן המסר הנו שחררו, דרך הקושי, דרך הקבלה, דרך החוויה ותנו לקליפה קשה זו להשתחרר.
אין חג זה אלא חג רגשי ולא דתי, לא קשור למסכת חגי ישראל בעלי צביון של עבודת אלוהים. המקור של החג הנו הודייה, אהבת האל ואהבת הארץ, הרצון לנטוע עצים כמחווה של חיבור בין היקום הפיזי לאלוהות דרך העמקת השורשים והצמרת הפונה לאל.  
גם באכילת פרי הארץ קיימת הודייה לאלוהות. לכל פרי אשר נאכל משמעות שונה ורק נאמר שכל פרי נועד לחזק צד אחר של החיבור, לכן חשוב לטעום בחג מפרי הארץ. 
הפרות היבשים, מסמלים את ההתעוררות מתרדמת החורף לפני קבלת עוצמת הפריחה ויציאה מתרדמה להתעוררות, זהו שלב היניקה, הטעימה ותחילת החיים.   
יש לכם הזדמנות יוצאת מן הכלל לבצע קפיצת דרך להתחלה חדשה. לצורך ביצוע קפיצת הדרך עליכם לגדול בגופכם ולגדול בנפשכם. לגדול בנפשכם זה לשנות את ההסתכלות, לשנות את ההתייחסות, לשנות את החשיבה. זה לא פשוט אך החג נמצא בעזרתכם. לגדול בגוף זה לשנות את ממד הגוף, הגדילה בגוף הנה לצורך שינוי תודעת מקום. 
באופן אישי, תתייחסו לקשיים שלכם ככור היתוך להיותכם מתקנים את עצמכם, אין התוצאות אלא מראה להיותכם מי שאתם, ככל שתמרקו מראה זו יותר, תראו את ההשתקפות בבירור רב יותר. מלאו לבכם בתקווה ואהבה, רק אהבה וסובלנות יכולה לחסוך מאתכם את הצורך למרק מראה זו.
פירוש נוסף ל"נטיעה", זו ההתחייבות: "הנה אני בא להעשיר, לפתח, לרומם ולקדם את הבריאה".  "בפעולה זו שאני עושה היום, אני מתחייב להיות נאמן, לחזק ולהשריש בנאמנות זו קשר נצחי בינינו", (האדם לאלוהיו).  "בכוח הרוח אני יוצר את החומר".  "הכוח האלוהי שבי מייצר".  "הכוח האלוהי שבי מתחייב".
 
עם הרבה אהבה, הרבי
 
מירה כהן
דניאל נוראל 
 
 

תגובות למאמר

הוסף תגובה      

לא נמצאו נתונים

הוסף תגובה      

עידן-הדלי - גולשים לעידן החדש
הערה חשובה: הנכם נדרשים לקרוא בעיון את תקנון האתר לפני הגלישה והשימוש באיזורים השונים
מותאם לצפיה ברזולוציה של 800 על 600 פיקסל

ניהול תוכן מבית עידן-הדלי           חבילות אירוח אתרים
 

עידן-הדלי לאסטרולוגיה, הורוסקופ, תקשור, קריסטלים, פירוש חלומות, מטפלים, מיסטיקה, רוחניות, ריפוי טבעי ועוד מנושאי העידן החדש.