עזרה צור קשר
עידן-הדלי - מגזין וירטואלי על אנשים, טבע, כדור הארץ והעידן החדש
???? ???????

אפשר גם בלי ריטלין 
מאת: אסתר פומרניץ 
     
 
למרפאה נכנסו אמא ובנה בן ה- 5. מיד עם היכנסו, דני (שם בדוי) חלץ נעליים.
"דני מוריד נעליים, מיד כשנכנס הביתה" הסבירה האם ומיד שלפה רשימת "ליקויים" של דני:

  1. מאובחן כסובל מבעית קשב וריכוז. לא מפריע לסביבה. יש לו "התנתקויות". בוהה.
  2. יש לו קושי במוטוריקה עדינה, שמתקשר בחולשה ברצועת הכתפיים. קושי באחיזת עפרון, השחלת חרוזים.
  3. ליקוי תקשורתי. התחיל באיחור בהתפתחות השפה. ליקוי בביצוע. קושי בפרגמאטיקה של השפה. לא תמיד ידע להגיד במקום הנכון את הדבר הקשור לאותו עניין.
  4. פרפקציוניסט נוראי. נמנע מדברים כי יודע שלא יצליח. נמנע מעבודות יצירה בגן ובבית.
  5. חוסר התמדה במשימות. יתחיל משחק, וא"כ יעניין אותו משהו אחר..
  6. קושי ביצירת קשר עם ילדים.
אם משהו מעניין אותו - הוא יתרכז. למשל, בנושא חיות, יש לו ידע עצום, אוצר מילים עצום...
גילינו זאת בגיל 3. שלחו אותו למבחנים, ראה רופאים ונוירולוגים, שהכלילו אותו תחת
ADHD, PDD.
לוקח כדור ריטלין כניסוי. הוא צעיר מדי. לא עוזר.
בתשובה לשאלתי, סיפרה לי האם על עצמה, ותארה עצמה כפרפקציוניסטית," הכול דופק בזמן. דני – כמוני. לא מסוגל ללכת לישון ,אם הצעצועים על הרצפה."

לדני אח בן 9 חדשים. בולט נושא הקנאה סביב האח.
אם רוצה משהו, ולא נותנים לו - ממשיכה האם, זה מרגיז אותו. יש לו קושי במעברים. כלומר, אם יוצאים מהבית בבוקר לגן, או בגן- להיכנס מהחצר לגן..מעברים של עונות השנה - רוצה להישאר עם סנדלים בחורף, ובקיץ מסרב  להחליף נעליים גבוהות בסנדלים...

דני אומר "אני רוצה להרביץ" לילדים. היו מכות בגן.

אין לו בעיה לשחק עם עצמו לבד. קם בבוקר לבד, משחק לבד, צופה בטלוויזיה, משחק במחשב.
אוהב מאד הצגות וסיפורים. אוהב להאזין לסיפורים. מסוגל לשבת שעתיים בלי לזוז.כמו כן, אוהב לשחק ב"לגו", בונה יפה פזלים, לגו, כל דבר שבנוי מהמון פרטים. אם ננסה להיכנס אליו למשחק, זה בעייתי. הוא יפנה הגב, ויתעלם. הוא יכול ליהנות מהחברה, מהעובדה שצופים בו, אך קשה לו שיתוף במשחק.
דני זקוק/אוהב/חברים. אך בעיקר ישחק עם הצעצועים שלהם.

לשאלתי בנוגע להרגלי האכילה, ענתה האם: "ממתקים וגלידה, משקה בננה" - אוהב מאד.
לא נוגע בפירות.  לא נוגע בעגבנייה.
לא צמא. שותה מעט מאד. 2 כוסות ליום.
שאלתי אם האם בנוגע להריון . "נכנסתי להריון אחרי טיפול בכדור "איקקלומין", בעקבות מחזור לא סדיר"... בלידה קיבלתי טשטוש בעקבות צירים חזקים. אני התמסטלתי מזה לחלוטין. לא זוכרת שום דבר. מנותקת לחלוטין. לא ידעתי מה נעשה איתי. א"כ קיבלתי "אפידורל"... הרגשתי שאני עם אפידורל, ואני לוחצת, ולא קורה כלום..
דני לא בכה כשנולד. גם לא אחרי מכות..
דני לא מבטא מילים ברור.. רעש קיצוני מפריע לו. אם הרעש פתאומי, כמו קלקול ברדיו, הוא לוחץ ידיים על האוזניים.
כל דבר מחוץ לחדר, מסיח דעתו.
אוהב חיות. מסוגל לאחוז בנחש, ולכרוך אותו סביב הצוואר.
סף הכאב של דני גבוה.
דני פוחד ממקומות גבוהים, מוסיקה - קצת מפריעה לו.
סבל מדלקות אוזניים חוזרות מאז גיל שנה. קיבל אנטיביוטיקה משך שנה שלמה. בעקבות טיפול הומיאופתי, כבר לא סובל מדלקות אוזניים.

בעקבות הביקור, האם קיבלה הדרכה בנושא הרגלי התזונה של דני, וכמובן, דני קיבל רמדי (תרופה הומיאופתית). תרופה ששיקפה את המהות שלו. עשויה ממינרל.
בפגישת המעקב, 6 שבועות לאחר נטילת הרמדי, דווחה האם:
"מיד לאחר נטילת הרמדי, לא הייתה תגובה מיוחדת. שבועיים לאחר מכן, שמענו מהגננת מילים כמו "שינוי", "איזה יופי", "יותר משתף פעולה", "יותר מתעניין במהלך המפגשים".
"במקביל, בבית, " דווחה האם, "אנו מתעסקים רק עם מה שמעניין את דני. לא עם העניין הלימודי. עשינו שינוי גם בבית"...
היה שיפור. דני אוהב סיפורים ומתעניין. על כל שיתוף פעולה, הוא מקבל חיזוקים.
בכללי, רואים שיפור.
.
"שיתוף פעולה, תקשורת," לדוגמא, שיחת טלפון, בעבר, הייתה קשה לדני. כי לא ראה את האדם שמולו. כיום, יש פרצים של שיחות ממוקדות.שלא כמו בעבר, כיום יש לדני סבלנות לשיחה  בטלפון.
גם באוכל, חל שינוי. במקום שוקולד, דני אוכל חרובים מגוון את הטעמים. אוהב גם מלוח, לא רק מתוק.. דני אמר ששונא את הגן, כי שם מציירים והוא לא אוהב לצייר. הוא מספר סיפורים לאמו, ומצייר בבית.
"מדבר יותר הרבה. לא נתקע באמצע המשפט. מוכן לתת יד, דבר שלא עשה בעבר.
קטע מעבר העונות, עדיין בעייתי.
אוהב לשיר שירי תכניות טלוויזיה.. פתאום עוצר, מפרק שיר למילים, ושואל:"אמא, מה זה?"
בשבועיים האחרונים עוצר לחשוב מה משמעות המילה בשיר. בעבר לא היה שר כך. הוא שר וזה אומר שהוא במצב רוח טוב.
בונה ב"לגו". דברים סימטריים. עושה דברים חדשים ומתפתח בבניה.


כרוקחת, כהומיאופתית, כאם וכאדם אני נחשפת להשפעתם מרחיקת הלכת של תרופות אשר אינם נלקחות בצורה מבוקרת, ולאורך זמן גורמות לתופעות שאינן הפיכות.
אני נותנת דגש רב, בתשאול של ילדים, למצב האם בהריון, לתרופות שקיבלה בזמן ההיריון,לתהליך הלידה,  ולתחושות וחוויות  בולטות שעברה. לעיתים, תרופה "תמימה" שהאם נטלה בזמן הריון, או בלידה, היא בעלת השפעה מרחיקת לכת על פרי ביטנה.
אני שמה דגש על השפעת חיסונים לילדים בבתי ספר,  על השפעת מתן טבליות "ברזל" לאישה בהריון, על מצב של חוסר ברזל ברך הנולד.

תרופות, עוזרות  במקרים מסוימים, ועל כך, תבוא עליהן הברכה. לכל תרופה יש תופעות לוואי, וכל תרופה עשויה מחומר כימי, שמשנה מנגנונים בגוף האדם. על כן, אם תרופה נרשמת ע"י רופא ואופן השימוש בה מבוקר ונכון, יתכן, שתופעות הלוואי לא יהוו בעיה.
מה קורה כשתרופה נרשמת  כרוטינה, כלומר, לכל אחד שסובל מתופעה מסוימת, במינון גבוה ולאורך שנים?

נדבר על תרופה נפוצה ביותר, שנרשמת לילדים בעלי הפרעה בקשב וריכוז.  "ריטלין" .לאחרונה, נשמעת ביקורת באשר לבטיחות הטפול בריטלין. בחודש פברואר 2006 הוסיף מינהל המזון והתרופות האמריקאי- אזהרה על תרופות להפרעות קשב וריכוז, הקובעות כי הן עלולות להגביר את הסיכון לבעיות לב וכלי דם.  בין השנים 1999-2003 ניצפו מקרי מוות של מבוגרים וילדים שלקחו תרופות להפרעת קשב וריכוז.  ב"חדשות הרפואה " פורסמה ב 01.07.05 כתבה על הקשר בין ריטלין וסרטן.

מנגד, יש מקרים שמדווחים על אפקט מיטיב בהרבה מובנים בילדים ,עקב השימוש בריטלין.

הריטלין, שייך לקבוצת תרופות המגרות את מערכת העצבים המרכזית. קיים סיכון לפיתוח תלות עקב שימוש ממושך. מבין תופעות הלוואי שדווחו- ניתן למנות :
אי שקט ועצבנות, חוסר תאבון, כאבי בטן,הפרעה בגדילה, דיכאון, נזק מוחי.
זהו סם ממריץ, הדומה במבנהו ל"אקסטזי" . לפי תקנות משרד הבריאות בארץ ובעולם, הוא מוחזק בכספת וחלה עליו חובת דווח בדו"ח מיוחד, מידי חודש.
במינונים גבוהים וממושכים, הריטלין פוגע בכבד, וגורם לתוקפנות ואלימות של הילד.

מה עושים ?
מניסיוני הקליני למדתי, שיש לשנות גישה. גופינו אינו "מכונה " ואנו לא בעלי מלאכה שמתקנים אותה. לגוף יש יכולת ריפוי יוצאת מן  הכלל, אם רק ניטיב עמו וניתן לו לפעול כהלכה. בראייה הוליסטית, אין נפרדות. לא מטפלים בתופעה אלא במכלול. מטפלים בילד  כאדם שלם. ילדים אלו אוהבים מתוק כמו הרבה ילדים אחרים, אלא שלגביהם, זהו מכשול רציני לריפוי. על כן, בשינוי תזונתי קטן, עם הרבה מודעות ההורים, ראיתי תוצאות יפות.
בנוסף, ילדים אלו, הם בעלי צורך בלתי נשלט לפעילות. ניתוב האנרגיה העודפת, (בניגוד להדחקתה באמצעות תרופות ממשפחת הריטלין) לכוון פעילות ספורטיבית כגון קראטה, ריצה, תרפיה בריקוד, ציור אינטואיטיבי  - תביא תוצאות מדהימות, המשרות בריאות וחיים טובים, ללא תרופות וכימיקלים.
כמובן, שיש להקדיש לילדים מזמנם של ההורים, ולתת להם תרגילי למידה מתקדמים לתמיכה ועזרה ביום יום.
טיפול הומיאופתי יסודי, שמתמקד בסיבה ולא רק בתוצאה, יביא את הילד למצב האופטימאלי שלו, לבריאות מרבית והרמוניה בחייו ובחיי הסובבים אותו.

רבים מילדים אלו, המוגדרים כבעלי קושי בקשב וריכוז - מוכשרים ביותר.הם מעל הממוצע, ועל כן משתעממים מהר... פגיעה בהם, באמצעות חמרים כימיים, תהיה מרחיקת לכת למשפחותיהם ולחברה כולה.


אסתר פומרניץ -
RCHom, PCHom, RCP
רוקחת, הומיאופתית קלאסית,
מדריכה לשינוי וריפוי באמצעות ציור אינטואיטיבי.

www.sthomeopathy.com

www.estherart.com

stpom@bezeqint.net


 
 

תגובות למאמר

הוסף תגובה      

לא נמצאו נתונים

הוסף תגובה      

עידן-הדלי - גולשים לעידן החדש
הערה חשובה: הנכם נדרשים לקרוא בעיון את תקנון האתר לפני הגלישה והשימוש באיזורים השונים
מותאם לצפיה ברזולוציה של 800 על 600 פיקסל

ניהול תוכן מבית עידן-הדלי           חבילות אירוח אתרים
 

עידן-הדלי לאסטרולוגיה, הורוסקופ, תקשור, קריסטלים, פירוש חלומות, מטפלים, מיסטיקה, רוחניות, ריפוי טבעי ועוד מנושאי העידן החדש.