welldone
HELP! צור קשר
מיסטיקה, רוחניות, יהדות וקבלה
???? ???????
חלומות, מיסטיקה, רוחניות, אסטרולוגיה, עידן חדש, מטפלים
 
פורום - קבלה וחכמת ל"ב בהנהלת - habarak 
שולח עודכן לאחרונה

דוד היחיד

למוות תוצאות    22:12 02/08/2008  

 


הסבר לעניין המוות בתפישת התורה .

יש לכל יהודי היבט פנימי על זמני ,
של צלם דמות ונשמה .
כאשר היבט משולב זה מוקרן לתוך עולם ,
ישנו היבט המתגבר(ג) בקיום (ו)כפנימיות החולפת מהקיום (ף) .
והתוצר של הקרנה זו נקרא גוף .
גוף הנתון בעולם , ממשיך להיות מוקרן
על מצבי הצבירה השונים שלו , מה שבחיינו
אנו רואים כינקות צעירות ובכרות ,
סה"כ הפריסה של ההקרנה/גוף מצויה
במצבים יחסיים שונים שאנו תופשים כחיינו ,
הקרנה זו היא קבועה נצחית , ובאה לביטוי תיאורי
בשם רמ"ח איברים ושס"ה גידים .
דהיינו אופן ההקרנה היחסית מהנצח לזמני
של הבטי הגוף השונים (רמ"ח)
ואופן האינטראקטיביות אם העולם בא לביטוי בשס"ה .
לנו (מול המסך של האינטרנט)ביום יום יש רק את הרושם החיצוני לעניין זה
ומחשבותינו ומעשינו היום יומיים משנים את יחסיינו להקרנות
של גופים אחירים , קרי מה קורה לשאר האנשים .
האם אנו פונים אליהם בטווח החיצוני של תפישת הקיום ,
או פונים אליהם בטווח פנימי יותר , מה שקורים מערכת יחסים אמיתית .
מכיוון שההקרנה היא נצחית של הגוף אין מוות כעיקרון .
אולם אנו נתקלים בחיינו ,בתקשורת וכו´ בתופעות של מוות .
דהיינו סיום יחסי של הקרנת הגוף , ומה שמתקשר לאותה הקרנת גוף ,
מה שאנו נתקלים בו כשכול או מוות של קרוב או זר .
ומכיוון שאנו כתינוקות שנשבו שמודעותנו חיצונית וזמנית ,
אנו נתקלים בסיומות של הקרנות גופים ,
כאשר הנפטר עצמו חווה חזרה למצב ההקרנה הגבוהה
היחסי שהיה בחייו , ולכן אמרו חכמים ימי חייך החיים .
כמו כן נוהגים לקרוא בהלויות תהילים מ"ט ,
בו כתוב כבהמות נדמו , דהיינו על התפשותנו בחיצוני וזמני כבהמות
ולא רואים וחווים את היבטנו הנצחי באופן מודע .
כאשר מתרחש מוות ישנם תוצאות הניכרות בשטח ,
אולם מבחינה רוחנית נוצר היבט של הדמיה של גוף שהוא תפוש
בהכרת המכרים של אותו אדם הנפטר ,
והתוצאה שאנו רואים וחווים מוות של מכר ,
מאין הזיה קולקטיבית של הנפטר בה הוא נפטר .
אולם לאשורו של דבר הוא והקרנתו כבר לא שם מזמן .
הוא עוזב כפנימיות ומשאיר אותנו לאשליותנו בעלת התוצאות .
התעוררות רוחנית בפנימיותנו מעלה את רמת הקיום המעשי
שלנו מעל הזמן והמקום ואזי שוב אין מוות ,
לימוד פנימיות וביטויה ברמ"ח ושס"ה עד לראית הדברים הזמנים ,
פותחת בפנינו עולמות של הוויה וחוויה .
מוגש כתזכורת לטרמפסטים בגלקסיה .
דוד
 

דוד היחיד

  09:23 31/07/2008
 צו השעה

מכיוון שהדור ירד כל כך ברמתו ,
ומתעסק בעיקר בחיצוניות וזמניות ,
כמה נקודות מעשיות ,
צריך כל אדם יהודי להגיע לרמת התעוררות
רוחנית שמעל הזמן והמקום , ולהיות במצב של חי בה .
דהיינו שההתעוררות הפנימית של הפרט בנצח
תהיה מספיק גבוהה וערה בנצח ,
אחרת נמצא כשוכני עפר החולפים מהעולם ,
והתעוררותנו הנצחית תהיה נמוכה ,
לשם כך כל אחד צריך להקדיש זמן ללימוד
והפנמה פנימית של מודעותו הנצחית ,
לשם כך טכנית צריך מינימום לשהות3 שבתות
בישיבה כלשהיא .
ששם לומדים הווים וחווים את עניין ההתעוררות והקיום הנצחי .
זו הדרך היהודית , ויש דור חדש שישן אין בו .
אז לפעול ולהתעורר .
דוד

 

"אס"

  15:58 31/07/2008
  כלומר :
מה שאנו רואים הוא לא בהכרח קיים , אבל זה עדיין לא אומר שמה שאנו חושבים שאנו רואים - אנחנו באמת רואים .
לפיכך החיים כמובן לא מסתיימים במוות , שבעצם לא קיים , ולא מתחילים בלידה .

עכשיו לפרקטיקה :
כיצד אדם מהשורה , מבין עניין זה , משליך זאת לחייו על ידי יצרית המציאות אותה הוא רוצה ושואף אליה במסגרת הייעוד שנקבע לו - וכל זאת בהיותו בעולם ההבל הזה , העולם הגשמי הזה שהוא אשליה לעולם הרוחני האמיתי ?
ומעבר לכך מדוע רצה הבורא שנחיה באשליה הזו ? שאנו חיים בחומריות שכלל איטנה קיימת ? כדי לעמוד במבחן ?

מצפה לתשובה ,
אלעד . 

המקור1

  21:40 31/07/2008
  שלום

נאמר כאן משפט בידי דוד וזה לשונו:

"לכן כל אדם צריך לשהות שתים שלושה שבתות בישיבה כלשהי"....

לדוד אכן ישיבה יכולה להועיל ולקדם ולתת לבני אדם לטעום דברים שלא טעמו או חוו במסגרות אחרות...

אבל אצטרך להעירך בוודאי כי ענין הישיבה שורשו באבות הקדושים ... הסמל הוא יעקב אבינו שהיה איש תם יושב אהלים וישב בבית מדרשם של שם ועבר ולמד תורה הרבה שנים..

והנה ענין הישיבה איננו בהכרח אותם 4 קירות עם רבנים ובחורי ישיבה כלל, המושג ישיבה הוא מהות שורשית רוחנית בכלל ויש אדם שמגיע לבחינת ישיבה בדעתו ואיננו צריך להחצין את הדברים כלפי חוץ , כאשר אתה נוקט עמדה מעשית בצורה חד משמעית אתה קוטע את המהות , מותר לך להמליץ אך אמירה כמו זו היא בגדר הוראת הלכה מתוך שפיטה עצמית , והיא גורמת לך לצמצם את עצמך דרך התת מודע ,
ישיבה ענינה לימוד מתוך ישוב הדעת כאשר האני האנוכי נמצא בישיבה יושב הוא ומגיע למצב של ישוב הדעת ואז חושיו הרוחניים נפתחים לקלוט את האור העליון ולהבין , כמו כן כל מערכות קניני התורה יכולים להיעשות בדרכים שונות ואינם חייבים להתבצע בישיבה כלל , אכן כיום שיש הרבה פיתויים וקשה מאד בחוץהרבה יותר קל ללכת לישיבה או למסגרת , אך ההבדל בין הליכה לשם שמים ,לבין הליכה מתוך מציאת חממה נוחה בתוך מסגרת נעימה ואוהבת ומלטפת היא כחוט השערה .

ישיבה של שם ועבר היא הישיבה בה לומדים את השמות הקדושים ואת השפה העברית המקורית , שזה ענין "שם" "ועבר" , ובענין זה מצויים כל יסודות ההבנה התוריית בשורשה ... הבנה מתוך ערנות תודעתית ופתיחת שערי הלב להכיל את האור בישיבה כאמור ישוב הדעת נמצא במקום הישיבה , זוהי עצם התורה בשורשה שמותיו של הקב"ה , וצירופי השפה השורשית לאדם המפתחת אותו ומעלה אותו לדבוק באל.

אין שום חובה ללכת לשבוע שבועיים באופן מעשי לא לישיבה ולא לאף מסגרת חיצונית , אפשר ואולי נכון לכמה אנשים לעשות זאת , אך מכאן ועד חייבים זה כבר הפרש עצום..ניתן לאדם האמיתי שדורש את האמת ומעמיק באמת פנימה בנבכי נפשו ובעבודת המידות על ידי היותו ענו ואמיתי וכנה עם עצמו מתוך נקיום המידות וטוהר המחשבה ללמוד תורה גם כמו אברהם אבינו שנעשו לו ב´ כליותיו יועצות ולמד מהן תורה מעצמו...מפנימיותו ממש , וכן דוד המלך אומר מבשרי אחזה אלוה , על ידי התבוננות ניתן להגיע לאלוה ממש , וכן אפשר להיעזר בשפע גדול של ספרות קודש מקורית , וניתן למצוא חברותא או בן זוג להתייעצות ושיתוף , אך עיקר העבודה נעשית בפנימיות ממש וכל עוד אדם מתחיל לתלות את הצלחתו או עלייתו בגורמים חיצוניים הרי הוא נכנס תחת מהלך של חיזוק החיצוניות והתת מודע , לא עוד אלא שבמקום אחר אומרים חז"ל לעתיד לבוא הקב"ה מוצאו ליצר הרע ושוחטו , והיכן מוצאו ? בבית המדרש , לפעמים המקום שנראה היכל ה´ ובית מדרש לתורה שם ממש שוכן היצר הרע , לכן על האדם לפתח כל הזמן ביקורת אישית ומודעות עצמית ולבטוח בקב"ה ישירות ולהאמין בו ולחזק אמונתו , וכך בהדרגה מתוך פיתוח המודעות ולימוד ילך בנתיב האמת .

בברכה והצלחה המקור

 

דוד היחיד

  22:42 31/07/2008
 יש עניין כזה שמברכים על הלחם
מוציא לחם מן הארץ , ובזה נכנסים לעבודה בגשמיות כדי לזכות בזכות עצמך ומעשיך ,
במקור מברכים מוציא לחם מן השמים .
זה מתוך בחירה .

יש כאלה שחטאו וירדו לפה .
 

דוד היחיד

  22:51 31/07/2008
 צו השעה מתייחס לכך שיש דור שלא יודע כלום ,תפוש בחיצוני והזמני.
ולהיות בשבת שלוש פעמים זה מינימום רוחני להתעוררות של הכרה נצחית .
לגבי איזה ישיבה ושורשה הרוחני
זה כבר בהשגחה פרטית .
כל הסיבוכים הללו מטרתם לסנן את הגוים ואת אלא שפשוט לא שייכים לקודש
גם עם הם דור עשירי...

מבשרי אחז אלוקה נאמר לגבי משה לא דוד
 

"אס"

  23:02 31/07/2008
  אני ממתין לתשובה ,

אלעד . 

נוצה

  23:03 31/07/2008
 הערה קטנה:
כשמדברים על "הבלי העולם הזה" אין הכוונה כי העולם הוא הבל או אשלייה או שאינו קיים וכדומה.

הכוונה היא שנטייתם הטבעית של בני-האדם היא להיות מוטי יצרים והם נוטים לעסוק בדברים הבנאליים, הפשוטים ברמה של אדם, דם, אדמה.

בני-האדם הם הרבה מעבר למה שהם חושבים שהם והבורא מכוון אותם אליו באומרו - "וחסרת אך מעט מאלוהים".

יום מואר. 

"אס"

  23:18 31/07/2008
  נוצה ,

ואיך אתה יכול להבין שהבנת את מה שכתבת ?
מה גורם לך להבין שאלו הבלים שהתגברת עליהם ?
שמחה תמידית ?
אי רדיפה אחרי עצמך ואחרי הזמן ?


אלעד . 

נוצה

  07:15 01/08/2008
 לא הבנתי את קו החקירה שלך.
אתה בודק ובוחן אותי ?

אולי הבנתי ואולי לא.
אבל בכל זאת כתבתי.

ביי. 

דוד היחיד

  09:01 01/08/2008
 זה די פשוט ,
תסדר את מכלול הרשמים שיש בימי חייך
ותקבע את הסדר של הדברים מהפנים לחוץ , ותתמיד בדרכך ובבחירותיך הפנימיות .
אם ליישם זאת אתה צריך חווית הארה או לימוד הדבר תלוי בך ובפנייתך ל..
מחשבות ככלל הם ביטוי של רשמים הבאים לעומת הכלי , הם כמו מסך טלויזיה הם לא אתה ,
לך ניתן לבחור ולסדר את סדרם את פישרם , מה אתה מפנים , ומשם כוח היישום .
המציאות- היא רק הבורא , ולא תפישה של חיצוניות גשמית חומרית בלבד .
ואדם מהשורה - נמצא כפוף לשורה ,
וזה שונה ממה שצריך לתפוש "שבעבורי נברא העולם"
הבעיה שיש תפישה חיצונית בה נתונים
מסתכלים על ארץ הקודש רק כמשהוא גאוגרפי , ובה על מציאות חומרית גשמית חד ערכית ,
ובכך מפספסים את העניין ,
ארץ הקודש מרכז הבריאה של כל הגלקסיות מימדים עולמות וכו´
איך אומרים יחסיות רגע המפץ הגדול לעומתך ,או מקום בריאת העולם ,
ויש לזה פרמטרים ואפשרויות אין סופיות היכן אתה נתון ומה אפשרויותך
זה תלוי בך .
הייעוד הוא בחירת הנשמה במצבים יחסיים שונים ומכאן השכלול של חייך
וקורותיהם .
אין חובה להזדקן ולמות זאת בחירה,
לגבי החיים בתוך אשליה :
נכנסת או נולדת לרמת קיום כזו ,
וגם זה נתון לבחירה במעשיך ,
נסה לחשוב על הרגשת העצמי שלך ,
האם היא אמיתית מה נדרש כדי שתחוש שאתה קיים ,
מה נדרש כדי לקיים מנגנון של בחירה,
התמונה של המציאות המצטיירת תלויה בין רמ"ח לשס"ה ,מהפנים לחוץ והתכונות הנובעות מהפנימיות הזו שמתקימות בחייך מה שמכנים סגולות .
הם נביעות פנימיות יציבות בשדה מסויים של מציאות ,
לימוד ההיבטים הפנימיים ואורם הוא עניין מה שמקבלים בקבלה ,
לדוגמא להאיר את הסגולה הבונה מסה של שרירים , אז תהיה שרירי בקלות ,
או לחילופין הארת האינטילגנציה הזמנית בשדה מסויים , אז תהיה אינטיליגנט .
ככל שתאיר יותר נתיבי פנים , תהיה יותר בריא מלא ומאושר , וגם תאיר ,
אחרת אתה נופל לחיצוני כמו גוי ,
קרי המתגבר בקיום היחסי(אדם מהשורה)
ואז אפשר לתת לך מספר סידורי בשורה בתור קעקוע כמו עם הנאצים .
צריך הבדל בגישה
אני לא הולך לעבוד=להיות עבד ,
אני הולך להתפרנס ,
בהתפרנסות יש ריבוי אופציות ולקיחת אחריות , לא תפוש בחד ערכי (אדם מהשורה)
ובצחוק תמיד מקדמים את אלה שלא עושים כלום .
יותר עניין של כיוון רצון פנימי מאשר בזכות האינטילגנציה והאישיות הייחודית שלי והכישורים .
סגולה של פנים לחוץ .
מתחיל לתפוש את העקרון ,הסוד .
פנים לחוץ ,נצחי לזמני .
האור ההופך לעור גופנו , קרי מתגבר דרך עניינים ומביא אותנו למצב גשמי .
לא דמיונות לא תעתועים הכל אמיתי .
עניין שבעת ימי הבריאה + אור דרך עניינים נותן לנו 7 שכבות עור לגופינו ,
תפישה פנימית לעומת תפישה חיצונית בכל עניין ודבר .
ההפך מאנחנו בורג קטן במערכת שמסתובב בגלקסיה ,"היינו בעינינו כחגבים" אלא אנחנו כמרכז הבריאה
המקור לדברים ולא חגבים .
מקשקשים את אורך בנתונים זמניים ואתה בטל לפניהם,
לא תעשה לך אלוהים אחירים על פני .
מתחיל לתפוש את מידת התינוק שנשבה.
להכיר את האור הפנימי הנצחי המחייה
ובחרת בחיים .
בין הרשמים החיצוניים שניתנו לי בילדותי בחינוכי , עד להתעוררותי הפנימית המודעת , ולבחירותי .
רשמי שס"ה גידים המשתכללים מידי יום ושנה לאורכם אישיותי התחבטיותי גדילתי עד היותי נער , האם אגיע לבגרות , ישוב הדעת של הנצחי בתוכי,
או אשאר נער מזדקן שימות ,
בחירות פנימיות
לתפוסים בכאן והעכשיו הזמני .
יש סוסים שמדברים עברית
יש אנשים שלא מתים
חפש באנטרטיקה = בפעולות הגולמין.
דוד

מצפה לתשובה ,
אלעד  

המקור1

  10:04 01/08/2008
  שלום

תודה דוד על תיקון הטעות ,אכן הדברים מקורם בדברי איוב לענין מבשרי אחזה אלוה ולא בדברי דוד המלך ..מתנצל על הטעות שנשתרבבה לדברי אגב שיטפיה..

בברכה המקור 

"אס"

  10:33 01/08/2008
 נוצה ,

אני חוקר ובוחן את עצמי , אבל פניתי אליך בגוף שני ...

הבנת ושאלת ...

דויד היחיד ,

כמה דברים :

אם ליישם זאת אתה צריך חווית הארה או לימוד הדבר תלוי בך ובפנייתך ל.. :

אכן חוויות הארה היא נכונה ותורמת -
אך זה נתון לפירושים שונים , כמובן שמי שחווה זאת יודע שחווה ומרגיש בגופו ונשמתו ... אז בוא נגיד שכבר הייתי שם לא פעם ...

לדוגמא להאיר את הסגולה הבונה מסה של שרירים , אז תהיה שרירי בקלות , או לחילופין הארת האינטילגנציה הזמנית בשדה מסויים , אז תהיה אינטיליגנט :

ואיך זה מתבצע ? ברור שהכל בראש , ולשם אני מכוון - יש אנרגיה אדירה בתוכנו - כיצד אתה נותן לה ביטוי על ידי סממנים חיצוניים - ישנם נזירים שמחממים את כף ידם על ידי אנרגיה פנימית ומסוגלים לשרוף דך נייר או להעיף אדם בהנחת באצבע על גופו - האם כדי להגיע לרמת תודעה כזו אתה צריך להתבודד ולבטל עצמך ?

האור ההופך לעור גופנו , קרי מתגבר דרך עניינים ומביא אותנו למצב גשמי . לא דמיונות לא תעתועים הכל אמיתי . :

הכל אמיתי כי כך החליטו בשבילנו טרם נוצרנו ...הכל אמיתי בתוך הראש ולא מחוצה לו כפי שנהוג לחשוב .

ואחרי הכל - איך אתה מבין שהבנת את זה ? איזו הוכחות יכול לתת לך הגוף לניצחון הרוח על החומר ?

וכן - הוכחות דרושות כי המוח בניו לחשוב אחרת ...

מצפה לתשובה ,
אלעד .



 

נוצה

  12:22 01/08/2008
 היי.

אם אני מבין היטב את דבריך,
אתה בעצם מכוון להבדל בין הפרקטיקה לבין האידאה או הרעיון ואפילו התאוריה.

יש בהחלט הבדל גדול לפעמים ביניהם ובעוד שבתאוריה הדברים נשמעים מצויין ונראים מצויין, בפועל הם לא תמיד עובדים או עובדים חלקית או עובדים קצת אחרת וכך הלאה.

יש מספר לא קטן של דרכים להתפתח באור או ברוח. דוגמה אחת היא הריפוי על ידי אנרגייה או שיש המשתמשים באמצעים שונים כדי להתחבר אל האנרגייה ולרפא.

יש את התקשור, את החלימה, את ההדמייה, הגלגולים וכדומה.
יש את התובנות הגבוהות, האינטואיציה, ההשראה וכן הלאה.

יש גם את היכולות הגבוהות אך עליהן לא אדבר כרגע.

בכל דרך בה אתה מתפתח אתה יכול לבחור באופן כללי בשתי גישות:
האחת היא "אני לעצמי" - כלומר שאת כל הרעיונות, התובנות, ההבנות והיכולות אתה מגבש ומשכלל בשביל עצמך וזה בסדר גמור לעשות זאת.

השנייה היא לעשות למען, כאן כבר נכנסת הנתינה לאחר ויש הנותנים בשביל לקבל ויש הנותנים שלא על מנת לקבל וכן הלאה.

כאן כבר נכנס אלמנט אלטרואיסטי בו אדם משכלל עצמו כדי לעשות למען אחרים וכך להאיר בדרכו את המציאות ולא רק למען עצמו אלא למען האנושות.
זה יכול להיות דבר קטן שתעשה למען אדם אחד בלבד וזה יכול להתבטא בריפוי של רבים או בתקשור ומתן עצות ואו הדרכתם של תלמידים וכן הלאה וכן הלאה.

כל אחד בוחר בדרך האישית שלו ואין שום ציווי כלשהו או דרך המבטיחה שהיא הטובה ביותר.

אדם מגיע למסקנות הללו בעצמו.
אי-אפשר לאמר לו ללכת בדרך כזו או אחרת אבל אפשר לספר לו שאם כל אחד יעשה משהו ולו הקטן ביותר כמו מילה טובה לאחרים ונחמה כשצריך או כל מעשה טוב אחר אזי המציאות תיראה אחרת...

אפשר גם לסכם את כל הדברים הללו בביטוי פשוט לכאורה אבל מורכב ביותר: "חשוב טוב, דבר טוב ועשה טוב".

לסיכום אספר לך שבאחד התקשורים עם אחד הכוחות נאמר לנו -
"בכל דרך בה אתם בוחרים אתם תמיד באים אלי".

שיהיה לך
יום מואר. 

"אס"

  14:46 01/08/2008
 נוצה ,

כן !! בדיוק זה מה שאני מתכוון לשאול . אציין שנגעת בנקודה שמעידה על כך שאתה "כאילו" אתה מכיר אותי ואסביר :
אני מתקשר ויש לי קליניקה לייעוץ והכוונה על ידי תקשור (ולא גילוי עתידות או נבואות...אלא ניתוח אופיו של האדם על מנת לעזור לו לעזור לעצמו). בכל פעם שמגיע אליי איש בעל יכולות רוחניות שניכרות אצלו אני טוען שיש לו שתי אפשרויות :
האחת להשתמש בהן לטובתו , והשנייה להשתמש בהן לטובת הכלל - וכמובן אני מסביר מה הסיכונים ומה התועלות .
אז מה שאני בעצם אומר שנים כתבת כאן עכשיו - ולי זה עשה משהו ...

נו . ומה הלאה ?
איך איישם זאת על עצמי ? מה שזימנתי - קיבלתי ... זהו ? זה העניין ?
איך אני מוכיח לעצמי שיש לי את היכולת להבין שהבנתי שאין חומר אלא רק רוח ? איך ? על ידי ניסויים כמו שועשים הנזירים אי שם ? אין לי עוד דוגמאות ? איך ? אולי על ידי ראייה על חושית שנונת לי יכולת לראות את נשמות מהעולם שמעבר ?

אולי התשובה קיימת בפנים ,
אבל בכל זאת תשובתך חשובה לי ולהמשך הדיון .


אלעד .

אלעד . 

המקור1

  14:51 01/08/2008
  שלום

בתורה בפנימיותה אין כלל ענין להיות אלטרואיסט או ההיפך...

הגישה התורנית מדברת על אחדות , על "ואהבת לרעך כמוך" , התפיסה של האדם כי הכל אחד מחברת אותו אל הכלל לא מתוך נתינה או קבלה אלא מתוך יחוד , היחוד מלמד אותך להגיע למודעות יותר עמוקה מיחסי גומלין , הנתינה ותכונת ההשפעה שייכות למידת החסד והן חלק מהעסק , מידה זו מיוצגת באברהם אבינו שהיה איש החסד , כנגדו יש את יצחק שמסמל את הגבורה אך נתינת האמת בשלימות נקבעה אצל יעקב שהוא המשלב בין מידתו של אברהם למידתו של יצחק , האמת איננה בהכרח נתינה ותכונת ההשפעה , להיפך לפעמים האמת אומרת עשה דין , תכונת ההשפעה המצוינת בפנימיות התורה איננה תכונת נתינה אנושית כלל מדובר בהארה הנמשכת מעצם וזה הארה שכוללת את הדין והחסד , זוהי ההכרה השלימה באדם כאשר דבק ברצון קונו ובונה אצל עצמו את הכלי להכיל אור אין סוף וגילוי העצמיות בעצם ממש , למעלה מעצמיות התלויה בחסד או בתכונת החסד או בהיפך ממנה ...

יש משהו שעלול להתפרש בצורה מאד כוחנית כשמדברים על נתינה ... צריכים להבין כי הנתינה של הרצון האלוהי איננה נתינה גשמית היא נתינה עצמית , לפעמים דוקא דרך הדין ניתנת מתנה זו תכונת הנתינה כביכול האמיתית איננה באמת נתינה המושג נתינה מקרב אותנו אל ההבנה אך באמת ובתמים מדובר על מעלה אלוהית למעלה ממעלה אנושית, מי שחושב שהתורה מלמדת האנשה והתנהגות מוסרית ודרך ארץ אינו אלא טועה ! בתורה יש כיוונון ממשי להתעלות למעלה מהמימד החומרי אל המעלה האלוהית לדבוק בקב"ה , כדי שיהיה האדם באמת נותן נתינה לשמה בזכות הרעיון צריך הוא להבין את היחוד העליון ממש ולא להשלות את עצמו במחשבות שכך הוא אלא לעמול בהבנה עמוקה ולימוד בטירחה ומאמץ רב עד שישבר את מלתעות החומר החוצצים וחופפים על דעתו הפנימית , כדי שיוכל להתחבר אל היחוד העליון ואור ההוי"ה במקורו..

בברכה המקור 

הוספת תגובה       עמוד קודם [ 1 2 ] עמוד הבא

עידן-הדלי - גולשים לעידן החדש
הערה חשובה: הנכם נדרשים לקרוא בעיון את תקנון האתר לפני הגלישה והשימוש באיזורים השונים
מותאם לצפיה ברזולוציה של 800 על 600 פיקסל

ניהול תוכן מבית עידן-הדלי           חבילות אירוח אתרים
 

עידן-הדלי לאסטרולוגיה, הורוסקופ, תקשור, קריסטלים, פירוש חלומות, מטפלים, מיסטיקה, רוחניות, ריפוי טבעי ועוד מנושאי העידן החדש.