welldone
HELP! צור קשר
מיסטיקה, רוחניות, יהדות וקבלה
???? ???????
חלומות, מיסטיקה, רוחניות, אסטרולוגיה, עידן חדש, מטפלים
 
פורום - קבלה וחכמת ל"ב בהנהלת - habarak 
שולח עודכן לאחרונה

אור10

 

הי שחמח

רציתי לשאול לדעתך בנושא הנ"ל ולדעת כולם:
האדם אכל מפרי עץ הדעת ולכן אין אנו בגן עדן והשאלה שלי היא האם זה לא היה מכוון מלמעלה , כי לכל דבר שקורה ישנה תכלית ומטרה האם זה לא היה חלק מהתכנות האלוקי ?

ואם זו לא היה חלק מהתכנות האלוקי וזו היתה בחירה של האדם הרי שהאדם נוצר מצלמו של האלוקים אז האם היו באלוקים תכונות של אי עמידה בפיתוי?

מקווה שלא תצחק על שאלתי אבל זה מסקרן אותי וחלילה שאני מבקרת את האלוקים זה בא מסקרנות בלבד.

בברכה
אור 

שאול

  19:38 02/05/2004
 אור שלום !

בלינק הקשור לבחירה אנחנו מתקדמים לעט לעט להבנה יותר עמוקה לגבי מה היא בחירה.

בכל אופן יש ידיעה אחת שצריכה לשמש לנו כבסיס תמיד: הבורא שלם, אין בו חסרון.

לכן מהסתכלות מלמעלה למטה, כמוון שהאכילה של עץ הדעת היתה מכוונת ולא היתה כלל נתונה לבחירת האדם, שהרי אין לו בחירה מצד הסתכלות זו.

את שואלת יפה: מאיפה יש לאדם יכולת לפעול בטומאה? תשובה בסיסית: אמנם האדם בנוי כחלק אלוקי אבל הוא אינו האלוקים. יש בו גם חלק שהוא נברא ולא בורא. דהינו יש בו חומר (רוחני) שאינו קיים כלל בבורא.

וצריך להבין מה הוא אותו חומר שעליו ניתן להחליט בברור שאינו קיים בו יתברך, הרי מלא כל הארץ כבודו.

זאת שאלה נפרדת. התשובה החלקית לשאלתך אם כך היא: מה שהאדם פועל באופן לא נכון זה מצד מה שהוא לא חלק אלוקי שבו.

אין מה להתבייש בשאלות. לא הבישן למד, כך כתוב.

אבל חשוב מכל הוא שתדעי שאין המדובר בתורתנו הקדושה באיזה סיפור היסטורי על עם ישראל. התורה לא באה לספר לנו סיפורים.

מדובר ממהלכים נפשיים בתוכנו. יש בך איזו מדרגה רוחנית הנקראת אדם הראשון, וכן בחינה הנקראת עץ הדעת, וכן הלאה. והכל מה שמדובר בתורה, מדובר עליך, ולא על אנשים שחיו לפני הרבה שנים. וכך ראוי לילמוד.

בהצלחה,

שחמח 

אור10

  10:07 03/05/2004
  הי שחמח

השאלה שלי לא נובעת מבחירה של האדם אלא האם הנושא של פרי עץ הדעת היה מתוכנת בתוכנית האלוקית האם זה היה חלק מהבריאה.

כי אדם וחווה הם אנשים עם דף חלק ללא גילגולים וללא עבר כך שלא ניתן לומר שהם מתקנים משהו מהעבר.

וגם לא ניתן לומר שיש להם איזו קרמה כלשהי.

השאלה היא האם האלוקים רצה לתת שיעור למידה?

ואם זה שיעור למידה אז מדוע כל כך קשה שכן בסך הכל אכלו משהו שהיה אסור לאותו זמן וקיבלו חיים מלאים בטוב ומלאים ברע על מנת להבחין ביניהם.

מתעוררת אצלי השאלה האם אלוהים תכנת מצב זה גם שלא יצליח על מנת שכל תכנות היקום ובריאה תיווצר ותתפתח להגיע לרמתו מאפס (שכן באותו שלב הם היו שווים לאלוקים) רק אחרי שאכלו הם התחילו הכל מאפס כדי להתפתח רוחנית? 

אור10

  16:35 03/05/2004
  סליחה שחמח

לא ידעתי שבפורום אפשר לשאול שאלות רק לפי סדר חשבתי שאדם יכול לשאול מה שהוא רוצה .

הדיון שלך עם לבנה זהו דיון אחד ולא קשור לשאלה שלי על פרי עץ הדעת .

אשמח אם תוכל להאיר לי את דעתך בנושא.

בברכה
אור 

שאול

  10:21 04/05/2004
 לאור שלום!

אתן תשובה ישירה לשאלתך.

אדם וחוה זה לא שני האנשים הראשונים שהיו בעולם. זה מציאות רוחנית שנמצאת בתוכך ונקראת בשמות האלו: אדם, חוה, נחש, וכו´, אלה בחינות בתוך האדם, וכך צריך ללמוד. התורה לא מספרת על סיפורי מעשיות, זה רק מלובש בצורה של סיפורים, אבל המדובר הוא בנפש האדם.

מעבר לכך, לפני אדם הראשון ישנם עולמות רבים וישנם קלקולים ותיקונים הקודמים לאדם הראשון, כך שנקודת הסתכלות שהם היו נקיים אינה מדויקת.

כן, יש ענין דווקא לגרום לאדם לחטוא.
עיקר הסיבה היא על מנת שהאדם יוכל לגלות את מידת האנוכיות שבו, שהיא הגורמת לו לעשות מעשים אסורים ולא נכונים. ישנו מהלך שלם בשביל להבין ענין זה. כאן אני רק רושם את הנתונים.

הסיבה שה"עונש" כל כך קשה במקרה של אדם הראשון הוא שמידת הפגם היא מוחלטת. המעשה הזה גרם לשבירת כל המציאות שבאה לתיקון. איך ולמה זה כך, צריך הסבר ארוך.

בענין נקודת האפס שאת שואלת, את נוגעת במקום נכון. אותו אפס הוא ההבנה המוחלטת שמה שמונע ממני התפתחות רוחנית היא האנוכיות שלי. רק מי שמכיר את הרע שבו יכול לתקנו. ורק ע"י שבאים במגע (הרגש) עם אותו רע אפשר לתקנו. לכן התפתחות רוחנית היא בעיקר ההבחנה של נקודה כל פעם יותר עמוקה של אנוכיות בנו.

בתקווה שעכשיו קיבלת תשובה ישירה.

שחמח



 

אור10

  11:14 04/05/2004
 הי שחמח

מתעוררת אצלי השאלה אם אדם וחוה והנחש לא היו הראשונים כלומר היו עוד?

היכן מוסבר שאדם וחוה הם לא הראשונים ויש עוד לפניהם ? ניראה לי שרבים האנשים שאינם יודעים זאת.

בתנך כתוב בכל מקום על העבר של כל דמות על עברו של אדם וחוה לא כתוב , כתוב שהם נוצרו בצלם אלוקים קודם האדם ואחר כך חוה מהאדם אז מהיכן הם היו צריכים לצבור תיקון מציאות הרי לא היה עולם ? הוא רק נברא האם יש ספר שקודם לבראשית? 

אור10

  11:18 04/05/2004
  נמחק לי המסך משום מה אז ממשיכה כאן

ודבר נוסף למה אין על ההיסטוריה של אדם וחווה.

בברכה
אור 

שאול

  11:35 04/05/2004
 אור שלום!

כל השאלות שלך טובות מאד.

אני חושב שאם תצליחי להבין את הנקודה הזאת אז הרבה דברים יהיו מובנים לך שקודם לא היו מובנים כל כך.

התורה היא לא היסטוריה. זה לא תיעוד היסטורי. הדמוית והסיפורים בתורה הם צורה שדרכה מועברת לנו הדרכה רוחנית.

אדם וחווה לא היו אנשים שחיו לפני הרבה שנים. הם משהו רוחני ולא גשמי.
וכן כל שאר התורה.

מצד המצוות המעשיות, אותם אנחנו מחויבים לקיים, צריך להאמין שאכן גם היו כאלה דמויות. אבל בדיקה קצרה תוכיח לנו שאין זה כך כלל (לא בדיקה מדעית פיסית, אלה בדיקה רעיונית רוחנית) כפי שידוע הדבר למי שהתעמק בספרים.

אבל לצורך הענין, זה לא הנושא. הינו לא כך לומדים. לא על זה מדברת איתנו התורה, לא על דמויות שהיו קיימות וכן על מהלכים נפשיים בתוכנו.

כן, היתה מציאות טרם בראשית, הרבה עולמות ופרצופים שקדמו למציאות עליה מדברת התורה.

התורה מתחילה לדבר על מציאות רוחנית שנקראת זאיר אנפין ומלכות של עולם האצילות. רק לצורך הענין ישנם עולמות רבים לפני עולם האצילות.

אבל אם תקחי את דברי שוב להסתכלות גשמית, שוב תתבלבלי. אין הכוונה שהיו עולמות הינו גלקציות, כוכבים וכו´. אלה שמטרם אותה מציאות בתוכנו המכונה בראשית, ישנם מציאויות אחרות.

אני יודע שצורת הסתכלות כזו קצת מפחידה. אבל כחי בחשבון שאני דתי, שומר תורה ומצוות קלה כחמורה (הינו את כללללל המצוות) גר במקום דתי לחלוטין. הינו מי שכותב את הדברים אלה אינם אנשים שבאו לשלול את היהודות. דווקא חז"ל הם אלו שמסיבירים שכך הוא, וכך צריך ללמוד תורה. ומה לעשות, שהרבה אנשים הלכו בדרך של לימוד התורה באופן חיצוני לגמרי. אבל דעי לך, זאת לא תורתנו הקדושה.


היהדות הינה עמוקה מיני ים והתורה מתארת עומקות זו בפרטים רבים מאד. טוב להפסיק לראות את התורה כספר היסטוריה, ואז תאכלי להבין הכל.

כל טוב

שחמח 

אור10

  15:35 04/05/2004
 הי שחמח

אתה רוצה להגיד שהתנך לא נכתב בעקבות דברים שקרו?

בני ישראל לא חצו את הים וכו
זה הכל דמיון על מנת ללמד אותנו משהו רוחני?

אז למה לכתוב כאלה דברים?

ועשרת המכות לא היו ולא נבראו?

זה לא מפחיד אותי כלל זה מצחיק אותי
אתה בטוח?
כי זה נשמע עוד יותר בדיוני מאשר שהתנך היה מציאותי בשבילי

בברכה
אור
 

שאול

  16:14 04/05/2004
 אור שלום!

"אתה רוצה להגיד שהתנך לא נכתב בעקבות דברים שקרו? "

תשובה: לא. הרי התנך הוא האמת. האם אפשרי שהאמת נבנת על פי אירועים חיצוניים? מה שאפשר לאמר שדברים התרחשו בעקבות התנך שנכתב. הינו בגלל שיש תנך ובו כתובים שורשים רוחניים אז המעשה הגשמי גם בא לידי ביטוי. אבל הדברים עצמם, ההתרחשות הגשמית, בלתי חשובה.

"בני ישראל לא חצו את הים וכו
זה הכל דמיון על מנת ללמד אותנו משהו רוחני?"
תשובה: בשורה התחתונה כן, ולא. כלומר שהכל תלוי באיזה מימד אנו תופסים את עצמנו. אם במימד גשמי, אז כן, חצינו את הים. אם במימד רוחני, אז לא, כי אין זמן ברוחניות, למשל.
בכל מקרה לא דמיון. זה הסבר מעשי על איך בנוים הדברים מבחינה רוחנית.
אבל שוב, זה לא חשוב. הידיע הזו, שזה כן התרחש בפועל, לא תפעיל את נפשך חעבודה רוחנית


"אז למה לכתוב כאלה דברים?"
תשובה:
כדי ללמד אותנו לפעול כלפי תכליתנו. למה דווקא כך ולא אחרת? משתי סיבות:
1. אי אפשר לדעת שהרי הבורא יכול לעשות כל דבר גם בצורה אחרת.
2. כי יש צורך בהסתר בכדי להגיע לאמת וזה מימד אחד של הסתר.

"ועשרת המכות לא היו ולא נבראו?"
כאן אני מבקש שאת תעני לי, באמת: מה זה משנה?

"זה לא מפחיד אותי כלל זה מצחיק אותי אתה בטוח?"

תשובה:
בטוח לגמרי בלי שום צל של ספק. וכך כותבים לנו חז"ל בברור. אם את רוצה אני יכול לכתוב לך כמה מקומות היכן שכך כתוב.

"כי זה נשמע עוד יותר בדיוני מאשר שהתנך היה מציאותי בשבילי"

תשובה:
את בטוחה? לא נראה לי. אולי תבדקי טוב. אני לא יודע כמה טוב את מכירה את התנ"ך אבל אי אפשר להתייחס אליו רק כסיפור גשמי ולא להיות נדהם מהאופן המסורבל ולא תכליתי של הכתיבה. איך יתכן שספר כזה קדוש נכתב בסגנון כזה לא מקצועי? תשובה: לא מדובר כלל על סיפורים. הכל הוא הסברים על הבראיה והאדם, תוך נפשנו פנימה.

חשוב לי שתביני שזו לא דע פרטית שלי כלל. זה מה שחז"ל אומרים לנו, רק צריך לדעת לקרוא עברית, וזה כתוב בברור. וזה לפעמים מדהים איך זה שכל כך הרבה אנשים מבינים אחרת משהו שהוא ברור להפליא שכך הוא.

וכל מי שיודע לקרוא בתורה על פי פירושה הפנימי פשוט לא מבין איך אפשר להייחס לאוצר מלא כל טוב שכזה כאל סיפור גשמי וחיצוני.

בברכה

שחמח
 

אור10

  20:56 04/05/2004
  הי שחמח

אבא שלי אדם דתי מאמין הולך לבית כנסת כל הזמן וכל פעם מספר לי סיפור על משהו מהתנך וזה מה שהרב מספר להם
בצורה מאוד גישמית

אפילו בבית ספר לימדו אותנו בצורה גישמית לחלוטין

אני אולי לא מאמינה לזה כי אני לא רוצה להאמין עכשיו.

אם כך מי שכתב את התנך משתמע מדבריך שהוא היה קשור בתקשור אלוהי גבוה כל כך שקיבל הדרכה כזו לכתוב אותה?

הפכת לי את כל היוצרות .

כלומר התנך הוא כמו כל ספר הדרכה רגיל המלמד את הרוחניות האלוקית ?

אז למה את זה לא מספרים ?

מי כתב את התנך אם כך למה לא מופיע המחבר או שמופיע ואני לא יודעת.

יש לי להגיד ואוווווווווו אחד גדול גילית לי את אמריקה עכשיו.

בברכה
אור 

שאול

  21:23 04/05/2004
 אור שלום!

מאד שמחתי לקבל את תשובתך, באמת.

את צודקת, כמעט בכל מקום כך מלמדים תורה באופן חיצוני לגמרי. גם בעולם החרדי זה בדיוק כך. ועל זה אמר בנו של בעל הסולם, הידוע כהרב"ש (רבי ברוך שלום אשלג) זצוק"ל, שהדתיים הם האחרונים שיחזרו בתשובה.

אבל התורה היא לא כמו כל ספר הדרכה רגיל, והוא לא נכתב ע"י מישהו שהגיע לרמת תיקשור מסוימת. הוא ניתן מפי ה´.

צריך לדעת שיש הבדל בין רמות של יציאה מהגוף הגשמי (דרך מדיטציה למשל) ותיקשורים לבין השגה רוחנית. ההבדל הוא שהראשון הוא מימד גשמי יותר גבוה, והשני הוא מימד רוחני. פירוש הדברים מסובך, אבל החשוב הוא לענינינו שהתורה היא לא מדרגת תקשור היא האמת ממש, יחד עם שאר ספרי התורה שבעל פה, כולל הכל.

כלומר למשל ספרי ההלכה של הראשונים (רבנים של תקופה יותר עתיקה) זה הכל ספרים שמדברים לא מאיך מבשלים בשבת, או איך שוחטים תרנגול וכו´. הם מדברים מאיך עושים מהלכים נפשיים, לכן זה נקרא הלכה: הליכה מנקודה נפשית אחת לשניה.

כמוון שאנו צריכים לקיים את המצוות בפועל, אבל יחד עם זאת אנו צריכים לדעת שהם קשורות לתנועות נפשיות מאד מסוימות, ועל זה מדברים ספרי ההלכה ולא על דברים מעשיים, זה רק בדיעבד.

וכן ספרי המדרש, כל כולם רק מדברים על מדרגות רוחניות, מצבים של העולמות וכו´. והגמרא והתלמוד, זה בוודאי לא מדובר על דברים גשמיים. מי שלומד גמרא באופן חיצוני מחויב להגיע למסכנה שלא הבין כלום. אין ערך לספרים האלה אם לומדים אותם באופן חיצוני בלבד.

הקבלה, אם נלמדת ממקור נאמן, מאפשרת להבין את כל הספרים לפי משמעותם האמיתית, ואז ניכרת הגדולה הבלתי נתפסת ממש של היהדות, העומקות והדיוק הנפלא, איך כל דבר בא על מקומו. לכן הקבלה חשובה כל כך, כי בלעדיה בסופו של דבר לומדים הכל באופן חיצוני כי לא מצליחים ללמוד את פנימיות הדברים.

גם תגלשי קצת בפורום ותבדקי את ההודעות שאנשים שולחים ותראי שברגע שהם מדברים על התורה במונחים גשמיים כל ההסבר שלהם מתפקשש, משהו לא מסתדר...זה רק עוד צורה בא את יכולה לנסות לבדוק את דברי.

והכי הכי חשוב: כן מספרים את זה. אם למשל יש לך את ספר הזוהר בבית, או גישה לספר הזהר אז אני יכול לתת לך מיקומים מדויקים איפה שחכמי הזהר מגנים במילים קשות מאד את מי שחושב שהתורה באה לספר סיפורים, וכותבים בזהר שמי שחושב כך "עדיף שלא היה נברא".

אל תוותרי על הרעיון הזה. אם תתעמקי בו ותתנסי בו יפתחו לך שערי שמים ותוכלי להגיע להבנה חדשה בכל תחומי החיים.

בברכה

שחמח 

אור10

  09:46 05/05/2004
  לא הבנתי על מה אתה מדבר לא לוותר על הרעיון של מה של הלימוד .

אני בשלב של סקרנות אבל אתה שיבשת לי את הכל , כבר לא מבינה כלום.

תסדר לי מהר את הראש פתאם הספר שקניתי לא מעניין אותי לא יודעת למה
ואין לי מושג אם זה קשור גם לזה

בקיצור יש לך עבודה
לסדר לי את הראש בנושא כל התנך הזה.

 

שאול

  14:07 05/05/2004
 שלום אור,

אני דווקא חושב שהראש שלך הוא מיוחד, וראוי להערכה.

אולי רק קצת לעשות סדר במהלך:

לדעתי את לא בשלב של סקרנות אלה חיפוש. בטח את יודעת שחיפוש זה מהמילה חופש. אני משאר שיש לך הרגשה שמשהו תוקע אותך, משהו חסר וזה גורם לך צורך לעשות שינוים, אבל לא ברור לאיזה כיוון.

זה נקרא נקודה שבלב. יש את זה בכל יהודי כפוטנציאל, שיכול להתעורר.

בכל מקרא: עכשיו קיבלת איזה מושג חדש שהוא הרעיון של להפשיט את הדברים מהגשמיות שלהם. אולי בגלל זה אותו ספר כבר פחות מענין. אולי הוא כתוב על דרך של לדבר על סיפורים, ובתוך נפשך את כבר מרגישה שיש הרבה מעבר לכך.

זה קצת כמו אור שמאיר בסוף מנהרה. אמנם הוא קטן ורחוק, אבל עכשיו שהוא מאיר, אין יותר טעם לחיות בחושך.

אני לא רוצה שתוותרי על ההבנה הזאת, גם היא עדיין לא קבוע בך לגמרי, שהתורה היא לא סיפורים, שהיא מדברת ממקום הרבה הרבה יותר עמוק מאשר סיפורי מוסר השכל.

לפעמים יש חשק גדול לוותר, כי מי שמבין שזה כך, אז קודם כל הוא חייב לוותר על הרבה ידע שהוא רכש, הרבה דברים שחשב שידע, ופתאם הכל נעלם, וזה קשה. יש רצון לחזור לאותו מקום בטוח שאני יודע שיעקב אבינו היה בחור טוב, ושמשה היה מנהיג "משהו משהו" וכו´. ועכשיו כל זה הלך, ובינתיים לא נשאר שום דבר...

לכן מה שאני יכול לאמר לך הוא, אולי אם יש חלקים בתורה שתמיד היה לך קשה איתם, או להפך שתמיד חשבת שאת מבינה אותם, ועד כמה שאפשר, אסביר לך אותם על פי מובנם האמיתי.

ובאמת על תוותרי. על תוותרי על לחדש את אופן הסתכלותך על היהדות ולהתחיל מאפס. זה שווה כל רגע של היסוס וחוסר וודאות שיש לך עכשיו.

בהצלחה מכל הלב,

שחמח

 

אור10

  14:39 05/05/2004
 
הי שחמח

אני כל כך כועסת שבבית ספר לא מלמדים שהתנך הוא אמיתי אלא דרך להבין את האלוהות והכח האלוהי ושעדיין ממשיכים כמו הברסלב האלה להסביר בצורה הכי גישמית שיש עד כדי כך שהם מגעילים אותי במיוחד אם הם שיודעים זאת היטב .

מה הכוונה מאחורי הדברים - מה שאנשים לא יאמינו . מי שצריך להאמין יאמין ומי שלא זה יבוא לו בהמשך.

אני כועסת זהו נקודה!!!!!!!!!

אפשר להגיד שניתן להמחיש בדוגמאות גשמיות וכו.
אבל להסביר שהוא רוחני לגמרי ואין בו שום דבר מן המציאות.

הספר הזה מגעיל אותי ביותר ולא אקרא בו לעולם.

והברסלב האלה שיהיו בריאים איזה דוגמאות על גוף האדם בסוף עוד האדם יהיה חולה מזה .

אם מישהו נפגע גופנית מהספר בעקבות הדוגמאות שלהם אני מאחלת להם שזה יחזור אליהם בחזרה.

פשוט רמאות לשמה.

דוגמא כלשהי שישר אמרתי לעצמי מי שכתב את זה שיהיה בריא אבל עכשיו אחרי הידיעה הזו אני מאחלת לו שאם מישהו נפגע זה יחזור אליו חזרה
והרי הדוגמאות:
1.אם אדם חוטא הדם שלו מתלכלך ועליו לנקות את דמו .
2.אם אדם יש לו עצירויות זה בגלל שהפסולת מהגוף לא יוצאת כי הוא חטא חטאים גדולים ולא יכול לנקותם.

מאחלת להם הרבה בריאות.
מה שמצחיק שזה לא הזיז לי כשקראתי בהתחלה אמרתי סתם דוגמאות דביליות עכשיו שאני יודעת שהתנך הוא רוחניות אני מאחלת להם הרבה בריאות כי ישנם אנשים שמאמינים בהם ובטח לקחו את זה ברצינות רבה.

חבל שאדמורים טובים וטהורים לא מוציאים מספיק ספרים על מנת להרחיב את הידע של האדם וכשאנו מחפשים משהו לקרוא נתקלים בזבל הזה.
בברכה
אור
 

אור10

  14:54 05/05/2004
  הכעס הוא כי כח האמונה הוא כח מאוד חזק ואם מישהו מאמין בברסלב האלה ומאמין בדוגמאות האביליות האלה הוא מסכן .

לכן מדאגה לכל מי שנפגע מהם מאחלת הם הרבה בריאות

בברכה
אור 

הוספת תגובה       עמוד קודם [ 1 2 3 ] עמוד הבא

עידן-הדלי - גולשים לעידן החדש
הערה חשובה: הנכם נדרשים לקרוא בעיון את תקנון האתר לפני הגלישה והשימוש באיזורים השונים
מותאם לצפיה ברזולוציה של 800 על 600 פיקסל

ניהול תוכן מבית עידן-הדלי           חבילות אירוח אתרים
 

עידן-הדלי לאסטרולוגיה, הורוסקופ, תקשור, קריסטלים, פירוש חלומות, מטפלים, מיסטיקה, רוחניות, ריפוי טבעי ועוד מנושאי העידן החדש.