welldone
HELP! צור קשר
טארוט,קלפי אושו,ריידר,טארות,קריאה בקלפים,פתיחה בקלפים,חיזוי עתיד
פורום טארוט - הכל על קריאה בקלפים העתיקים, פתיחה בקלפים , קריאה בקלפי ריידר, אושו
???? ???????
חלומות, מיסטיקה, רוחניות, אסטרולוגיה, עידן חדש, מטפלים
 
פורום - טארוט בהנהלת - תמי פטל 
שולח עודכן לאחרונה

מלי לוי

בהצלחה    10:19 02/01/2003  

 

wild rain וסנרייז, מזל טוב ובהצלחה להשקת הפורום החדש. מלי  

wildrain

 

פורום זה הינו סדנה חיה ומתמשכת ללימוד קלפי הטארוט ודיון בהם, כבמה לגישות שונות ולמשתתפים בכל הרמות. כחלק עקרון הבמה הפתוחה, יידונו בפורום נושאים הנושקים לנושא הטארוט, כגון נומרולוגיה, אסטרולוגיה, קבלה, ומאגיה, כל עוד הדיון קשור לקלפי הטארוט.

בפורום ייערכו דיונים על קלפי הטארוט, על כל היבטיהם, על בסיס מחזור גלגל המזלות – עם תחילת כל מזל, ייפתחו סדרת דיונים בקלפים הקשורים לאותו מזל אסטרולוגי.

כבר היום יחלו הדיונים בקלפים של מזל גדי - השטן (מזל גדי), העולם (שבתאי, שליט מזל גדי), מלכת המטבעות, ושניים-שלושה-וארבעה מטבעות.

דיונים שוטפים על קלפים שאינם קשורים למזל האסטרולוגי, פרשנויות של פריסות, ושאר נושאים הקשורים בטארוט ייתקבלו בברכה.

בברכת מנהלי הפורום, סאנרייז ו Wild Rain.
 

wildrain

פתיחת דיון על קלף השטן    07:31 13/01/2003  

 

בקלף מופיעים אדם וחווה, מוטיב החוזר בקלף האוהבים, כשזנבו של אדם בוער בלהבת עץ החיים, וזנבה של חווה נושאת פרי מעץ החיים. אמנם הפרי נראה כאשכול ענבים, ולא כתפוח – עץ החיים בקלף האוהבים, אך סוג העץ אינו מוזכר בתנ"ך ויש מספר פרשנויות לגבי סוג העץ כולל תפוח וגפן.

אדם וחווה כבולים בשרשרות המונחות על הצוואר באופן המאפשר את הסרתן בקלות, דבר המעיד כי הקשר נובע מסיבות פסיכולוגיות, לדוגמא פחדים, ולא מסיבות חיצוניות אובייקטיביות. לשטן קרניים וזנב, מאפיינים של חיה, בד"כ בהמה, ומעידים כי שתי הדמויות שבויות בידי היצרים והצרכים החייתיים שלהם. השרשרות אינן כובלות – רק מונחות, אך הדמויות אינן מנסות להוריד אותן.

השטן צויר כפאן, עם רגלי עז, קרניים, ופרווה, כאמצעי של הנצרות לסמן את עבודת האלילים היוונית כעבודת השטן. הכנפיים השחורות אף הן אלמנט נוצרי מסורתי המסמן את השטן כלוציפר – המלאך הרשע שמרד באלוהים.

האל פאן היה סאטיר, כשהסאטירים היו אלי טבע יווניים בעלי חשיבות משנית (בניגוד לאלים המרכזיים שישבו על האולימפוס), לכל יער היה סאטיר ששלט בו. פאן הוא המפורסם שבסאטירים – הוא היה אל הרועים ונחשב להתגלמות הטבע.

בקלף השטן ניתן לראות את השפעותיו של אליפז לוי על Waite. מקורו של הציור הינו ברדיפה של הטמפלרים על-ידי הכנסייה – הטמפלרים הואשמו, בין השאר, בכך שהאמינו באל בשם Baphomet, שהיה אמור להיות אל פוריות. הדמות משלבת בה סמלים רבים – הלפיד מסמל את יסוד האש, הכנפיים את יסוד האוויר, הקשקשים את יסוד המים, והרגליים את יסוד האדמה, הלפיד מסמל את ההתגלות האלוהית, הפנטגרם את החוכמה האנושית, הירחים את הטוב והרע, מטה מרקליוס את איחוד שני המינים, והידיים והחזה את האימהות והעבודה – העונשים שהוטלו על אדם וחווה וסמלים לגאולה.

משמעותו האחת של הקלף היא היפוכו של קלף האוהבים – חוסר יכולת לבחור, בעיות תקשורת, ושעבוד לצדדים הנמוכים של האדם. משמעותו השנייה של הקלף היא המקבילה הגברית של הקיסרית, קרי קשר לטבע ואון גברי, בשונה מהקיסר המסמל את הציוויליזציה והתרבות ההיררכית המנותקים מהטבע.

למידע נוסף:

1. יואב בן דוב על קלף השטן.

2. שבע המידות הטובות בנצרות

wildrain

דיון בנושא פריסות    07:45 08/01/2003  

 

להלן קישור לקובץ עם תאור של פריסת סיבה ותוצאה של תשעה קלפים.

איזה פריסות עובדות הכי טוב בשבילכם ? באיזה אתם משתמשים הכי הרבה ? איזה אתם שולפים למקרים קשים - מיוחדים ? 

צדק

PsyCards (כן כן!)    02:39 18/03/2003  

 

האם מישהו מקוראי/כותבי הפורום משתמש בחבילת הקלפים המשובחת הזו - PsyCards?

בהודעתי הבאה אסקור את החפיסה המשובחה הזו, בתקווה שנוכל לפתח דיון בנושא.




צדק.
 

ערפל

 

ברכות לפתיחת הפורום, ולחברים בו
יש הרבה מה ללמוד בתחום זה ומנהלי הפורום מהכרותי מומחים בתחום
אז לכל החברים התפתחות ןלמידה מעניינים

בברכה
ערפל 

frida

אשמח לקבל עזרה...    08:51 09/01/2003  

 

אודה מאוד על קבל מידע כלשהו על קלפי הטארוט soulcards.
לכל מידע שהוא אשמח לקבל תשובות לאימייל שלי felndr@netvision.net.il  

רוניתRRR

מי מכיר מי יודע?    11:56 18/01/2003  

 

שלום וברכות לפורום החדש
אני מעוניינת ללמוד את קלפי הפניקס.
מי יודע היכן ניתן להשיג אותם?

תודה
רונית 

סנרייז

 

נשמח לראותכם לוקחים חלק בדיונים  

סנרייז

 

יסוד שולט: אדמה
כוכב שולט: סאטורן
אבני חן: טורקיז, אוניקס, אמטיסט, מספר: 8
אות: ע

מזל גדי מתאפיין בגישה מעשית ושקולה. הם אנשים שאפתנים ומתמידים. נוטים לשקוע בדיכאון, מסוגלים להתמודד עם אכזבות ותסכולים ולהמשיך במאמצים כדי להגיע למטרה שהציבו לעצמם. הם שולטים על רגשותיהם ועשויים להיראות קרירים על פני השטח.
הם מתרחקים מרכילות בטלה, ריאליסטיים, החלטיים, שונאי בזבוז.
מקצועות מועדפים: מורים, עו"ד, פוליטיקה, הנדסה, מדעים מדוייקים.
אהבה: בני מזל גדי אינם מתקשרים בקלות, אולם ביחד לאוהביהם המועטים הם נאמנים ומסורים. שונאים ויכוחים וישקעו בשתיקות ארוכות אם יחושו שבן זוגם היה בלתי צודק, אינם קנאים במיוחד.

מספר 8 מיוצג על ידי סאטורן.
המספר 8 הוא כפול, ומאחר ו-4 מייצג את האדמה ואת החומר, 8 מייצג עניין כפול ומודגש בענייני העולם הזה, בכוח, במעמד ובכסף, הצלחה וכיבוש לעומת כישלון ונסיגה. האופי הדואלי של המספר הזה ניכר בסמל שלו: מעגל מעל למעגל. 8 מייצג התחלה חדשה וחיים חדשים, הסמל המתמטי של אינסוף הוא 8 הפוך על צידו.
אנשים השייכים למספר 8 הינם חזקים, מעשיים, נוטים למלנכוליה, אמינים, מוכנים להקריב הרבה למען אהוביהם, לעיתים בעלי קושי בגילוי חיבה ורגש.
לאנשים אלו שאיפה חזקה להצליח בחיים וינסו לנצל כל הזדמנות כדי להתקדם, מוכנים לעבוד קשה כדי להשיג את מטרתם. אחראים ובעלי משמעת עצמית, מכבדים מסורת ומעריצים אנשים שהגיעו לשיא ההתמחות במקצועם.


 

איה.

שאלות בסיסיות    11:53 07/01/2003  

 


שלום לכולם.

אני פוסעת את צעדי הראשונים בטארוט והתעוררו אצלי מספר שאלות:

1. מה ההבדל בין 7 ל 8 מטבעות?
המשמעות שאני יודעת היא מאמץ קשה, שהשכר לא עומד בציפיות ובהשקעה. אכזבה. לא הבחנתי בהבדל בין שני הקלפים..אולי במידת האכזבה? ב-8 יש התקדמות מסוימת ויותר שכר לעבודה.

2. מה המשמעות של 8 מטות?
במקום אחד נתקלתי שזה מסמל עצירה, שינוי כיוון, לעומת זאת המורה לימד שזה מסמל התקדמות מהירה למטרה.
שני פירושים שונים לגמרי.

3. ו- 9 גביעים?
גם כאן נתקלתי בשני פרושים מנוגדים.

אני יודעת שיש בוודאי אסכולות ודעות מגוונות אבל אמורה להיות אמת אחת בסיסית שעל פיה מונחים כולם. כמו שהשמש זורחת בבוקר ולמזל קשת יש תכונות אופי מובהקות בלי קשר לאסטרולוג שמנתח את המפה, ככה גם לטארוט בטח יש פרוש בסיסי והשאר תלוי בדרך הפירוש של השואל. אני מחפשת קצת להבין את העובדות ואז לנתח את זה בדרכי...תשובה זריזה להערה שבטח כבר ממתינה לזינוק על קצה הלשון.

תודה רבה,
וכמובן- מזל טוב על פתיחת הפורום.
אחרי תקופה ארוכה שלא נכנסתי לאתר פתאום ציפו לי הפתעות וחידושים.
ההשקעה והמאמץ ניכרים בהחלט.
שיהיה לכם המשך יום נפלא. 

איה.

7 גביעים בפריסה זוגית    06:50 08/01/2003  

 

אם בפריסה זוגית ( 10 קלפים שמסודרים בשני טורים. אחד לשואל ואחד לבן הזוג. הצד הדומיננטי בימין) יוצא בקלף החמישי 7 גביעים, מה הכוונה?
התלבטתי בין שני פירושים-
אשליות של בן הזוג בקשר למערכת היחסים..טווה חלומות באוויר שלא עתידים להתממש, או ( אח, האפשרות המכאיבה) חוסר כנות והעמדת פנים, אחיזת עיניים.

את משמעות הקלף ייחסתי כעמדתו של בן הזוג אצלו הקלף נמצא כלפי השני.

שיהיה לכם יום טוב.


 

wildrain

אתרים עם חבילות טארוט    23:45 08/01/2003  

 

כמה עשרות אתרים מ DMOZ - http://directory.google.com/Top/Society/Religion_and_Spirituality/Divination/Tarot/Decks/Individual_Decks/

חבילת מינקיאטה איטלקית עם 97 קלפים - http://www.tarot.org.il/Minchiate/





 

yanshof

עזרה בפריסה קלטית    07:45 09/01/2003  

 

נעזרתי בפריסה קלטית לשאלה בנושא שותפות עסקית : בעתיד -קיבלתי 4 מוטות ובסיכום-9 חרבות. המלצה- 7 מוטות. מה הפירוש ? אשמח לעזרתכם.. 

yanshof

 

 

wildrain

 

של עידן הדלי -
http://www.idan-hadli.net/web_articles/web_articles_show.php?article_id=238&category_id=33&s_article_header=&

באתר של יואב בן-דב יש מאמרים על כל אחד ואחד מקלפי הארקנה הגדולה, כולל הקוסם -
http://www.bendov.info/heb/tarot/major/m01.htm

ומאמר משובח נוסף באנגלית ניתן למצוא כאן -
http://web.archive.org/web/20010208235336/silvermoonsanctuary.org/tarot01.html 

wildrain

 

בעקבות השאלה המצויינת של עד מיכאלי, אני פותח פה דיון על התאמות בין קלפי הטארוט לאסטרולוגיה.

התאמה אחת מוכרת וטובה, היא ההתאמה של שחר הזהב, המתבססת על התאמות מסורתיות.

פול פוסטר קייס הציג התאמה שנייה לארקנה הקטנה בכתביו, אי שם בשנות העשרים או השלושים של המאה העשרים, המתבססת על אסטרולוגיה מודרנית.

פול כריסטיאן השתמש בשיטה שלישית במחצית השנייה של המאה התשע-עשרה, שלמען האמת טרם פיצחתי את ההגיון מאחוריה.

לארקנה הגדולה יש מגוון התאמות, הראויות למאמר השוואתי משלהן, המתבססות במקרים רבים על התאמה של קלפי הארקנה הגדולה 1:1 לאותיות הא"ב העברי, ומשם 1:1 לאסטרולוגיה דרך ספר יצירה.

כחלק מההתאמה שאני יוצר לעצמי, אני שוקל את הרעיון להתאים את יסוד המים לקלף הכוהנת, את הירח לקלף הירח, ואת מזל דגים לקלף התלוי (מה שנראה לי פחות טבעי). אם לתת למחשבות לרוץ, מתבקש להתאים את יסוד האש לכהן, ונוס לקיסרית, מרס לקיסר, ואת השמש לקלף שמש.

באיזה התאמה אתם משתמשים, ומדוע אתם מעדיפים אותה על פני האחרות ? 

אורי רז

 

ההתאמה של שחר הזהב היא לפי המזלות היציבים, או Kerubic Signs – המזלות היציבים המתאימים לארבעת הכרובים מספר יחזקאל וחזון יוחנן, ולכן ההתאמה היא:

י´ = אש = אריה (מזל האש היציב)
ה´ = מים = עקרב (מזל המים היציב)
ו´ = אוויר = דלי (מזל האוויר היציב)
ה´ = אדמה = שור (מזל האדמה היציב)
 

wildrain

 

באחת מרשימות התפוצה שאני מנוי עליהן ניתנה הפניה למאמר מוצלח מאוד על קלפי החצר מאת David Allen Hulse

אני ממליץ על המאמר בחום.
 

longshut1

 

אני מרענן כאן כמה מילים שכתבתי בנוגע לקלף הקוסם בפורום שלי,תיהנו.במידה והדיון יתפתח,אשמח לחדד אספקטים נוספים בקלף.ברכות לידידי הטוב,wildrain,שפתח את הפורום הזה.באמת שרק ידע רציני,והרבה ממנו,יש לו להציע..אם אעיד על עצמי,חלק נכבד ממה שאני יודע ומבין נלקח מהאתר הידוע והמכובד,וגם מהדיונים שניהלנו יחדיו.יישר כוח,wildrain,ולא אצהיר כאן שוב את הערכתי הרבה אליך כאיש מקצוע,וגם כאדם,משום שהחברלייך כאן עוד יעלו על חשבון הדולרים שפתחת עבורי בבנק למסחר חחחחח

טוב יאללה,חלאס עם הברבורים,וקדימה לעבודה...

"ראשון לכל נוצר כאוס,ואחר כך
גאיה רחבת השד,לכל מושב איתן לעד
וטרטרוס אדי בלב האדמה רחבת הדרכים
גם ארוס,היפה בין האלים בני האלמוות
מתיר האיברים,כובש החזיהם של האלים
ובני אדם כולם תבונה ועצה מחושבה
ומכאוס נוצרו ארבוס ולילה שחור;
ושוב מלילה נוצרו איתר וגם יום,
אשר הרתה וילדה משהתערבהעם ארבוס באהבה.
וגאיה הבכירה את אורנוס המככב,
להיות לאלים הברוכים מושב איתן לעד
וילדה ההרים הגדולים,מגוריהן מלאי החן של הנימפות האלוהיות,
הדרות בהרים מיוערים.
וילדה גם את הים וכו´....

היסיודוס,תיאוגוניה,116-131

התבוננו לרגע בקלף הקוסם.אז מה אתם רואים?אתם בעצם מדמים שאתם רואים דינמיקה תנועתית,אבל אתם יודעים שמודבר באוסף של כתמי צבע.בעצם,מסקנתכם באשר למוצג הויזואלי שמולכם תהיה תוצר של אופן הסתכלותכם,של סוג השאלות שתשאלו,במתודה שבעזרתה תפתרו את הקושיה,והקריטריונים לפיהם תבחנו את אותה מתודה.למעשה,אתם תפתחו השקפה פילוסופית-מדעית על העולם.אך גם דרך מחשבה,שנדמה לכם שהיא כה טבעית וברורה מאליה,גם היא תוצר של דורות רבים שחשבו כך.למעשה,גם ההשקפה התיאורטית על העולם התפתחה מתוך תפיסת עולם מסויימת,לא פילוסופית.הפילוסופים היוונים הראשונים בעולם פיתחו את הסתכולתם מבעד לאספקלריה של השקפת העולם הקדם פילוסופית-מה שאריסטו קרא לה:ההשקפה המיתולוגית.אריסטו מנגיד את דרך המחשבה המיתולוגית לדרך המחשבה של "חוקרי הטבע",שגם הם השתאו מול פלאי העולם,וניסו לתת הסבר כלשהו להם-אך בדרך שונה בתכלית מזו של המיתולוגיה.הפילוסופים הראשונים נקראו "פילוסופי הטבע",משום שהם התבוננו בחומר וניסו לשער את מקור היווצרותו ומקור הנעתו.כל זאת על סמך תצפיות,ולאחר מכן בנסיון לאמת את ההיפותזות שלהם,כמובן בכלים המחקריים שעמדו לרשותם.לכן,אלו היו המדענים הראשונים.


במאמר הזה תמצאו,קטיגורליזציה של עקרונות המיתוס,והקבלה ראשונה בין אספקטים במיתוסים לאספקטים בקלפי הטארוט.

תיהנו.

המיתוס,כפי שברור מפירוש המלה ביוונית,הוא סיפור.המיתוס מעצים את החוויות העמוקות של הפרט כיחיד ,כחלק מקולקטיב ביניים-החברה,וכחלק מהקולקטיב הסופי-האנושות.כלומר,מדובר בארכיטיפים,דפוסי אב,שהם הביטוי של הממשויות הבלתי נראות במונחים של תופעות נראות.במילים אחרות,המיתוס הוא ביטוי של המופשט והכללי במונחי הקונקרטי והפרטי-בעצם,מדובר בכלי המאפשר את האנוש לחרוג מעבר לכאן ועכשיו של המקרה הפרטי.

אופן נפוץ של הבעת המשמעות הכללית על ידי המקרה הפרטי הוא השימוש בהאנשה,אנתרומורפיזם.כך,למשל,דמותו העשירה של אריס,לדמויות החיוורות של בניו פויבוס(פחד),ודימוס(יראה).בעצם,ההבדל בין מיתוס לפילוסופיה ומדע הוא זה שבין הנסיון לאחד את הריבוי בעזרת דימויים קונקרטיים כגון בני האלוהים,לבין הנסיון לעשות זאת באמצעות מושגים מופשטים.

הקטיגוריה היסודית של המיתוס היא,איפוא,המטמורפוזה:אריסטו המדען יטען שבגרעין הוא עץ בפוטנציה,ואילו דפני,היא עלמה הופכת לעץ באופן טוטאלי ,ואין בה פיתוח אספקט שהיה כבר קיים בה קודם לכן.

המיתוס רואה את העולם כאוסף של כוחות ,ולא כשיטה.הסיבות הן אד-הוק,ופרסונאליות-רצונו של אל כזה או אחר,הוא רצון שלא מצורף לו הסבר,וגם לא מצריך הסבר.המדע רואה את האירוע הקונרטי כמקרה פרטי של חוקים כלליים,כמשתלב בתוך סדר רציונלי.כלומר,המדע מכפיף את המקרים הפרטיים לחוקיות הסדר הכללי,ובכך מנסה להגיע לאידיאל של חוק אחד שיצמצם את ריבוי התופעות.כלומר רדוקציית כל התופעות בעולם לכדי חוקיות אחת ויחידה,המבוטאת בחוק כללי.המיתוס,לעומת מכן,מחפש הסבר לפרטי באשר הוא יהיה.

תוצאת הבדלי הגישות מתבטאת היטב בהבדל תפיסת הזמן.המיתוס מתאר התרחשויות בין אלים שבהן נוצר העולם,התרחשויות בזמן מיתי,שהיו ונגמרו,ולא יחזרו עוד,ובכך קורע את הזמן המיתי מההיסטורי(זמן האנושות).המדע לא מבדיל בין הזמנים,משום שהחוקיות בפועלת כיום היא זו שפעלה בהיווצרות העולם,היא כללית וצריכה להסביר כל מקרה פרטי שהתרחש אי פעם.

הזמן והחלל הם הומוגניים,ואין האחד נהנה מעדיפות או מקדימות כלשהי במדע,משום שהם כולם נובעים מחוק אחד שמתבטא בכל אחד מערכי ה"ביניים" הללו באופן שווה.לעומת מכן,המיתוס מעדיף נקודות הזמן,או מספרים מסויים(המספר שלוש ושבע).כך,אבן מסויימת או הר מסויים נושאים ערך מועדף,משום ששם ממוקם מרכז האלים.



טארוט לאור המיתוס
-------------------
ניתן להקביל בקלות את הטארוט למיתוסים.אדרבא ואדרבא,לכל קלף בארקנה הגדולה למשל,רקע מיתי,שמהווה את רוב אם לא כל משמעותו של הקלף.הבא נתמקד בקלף הקוסם.

זאוס מלך האלים ראה באנדרוגינוס(גבר ואשה מחוברים יחדיו)איום על ההגמוניה שלו.זאת משום,שהאנדרוגינוס היה כל כך מאושר(איך לא?חיבור תמידי בין אברי המין של הגבר והאשה,שלא נפרדים לעולם),ולכן היה מסוגל להכול.כל האלים אהבו אותו,ועם זאת,פחדו מכוחו העולה,שנבע מהאושר אותו הוא חווה כל עת.לכן,זאוס ביתר את האנדרוגינוס לשניים,וכך נוצר האדם וזוגתו.מאז ועד היום אנו מוצאים את התשוקה השכלית והמינית לאיחוד מחודש בין שני חלקי הפסיכה-הגברית והנשית.ניתן לראות בקלף הנאהבים ביטוי מדוייק של אותו מיתוס.אותה תשוקה נקראת ארוס,וניתן לראות אותו כמלאך המתבונן על שני הנאהבים הסובלים.אותו סמל של אנדרוגינוס נשמר בתודעת האשה והגבר גם יחדיו.אחד מהאלים האנדרוגינים היה מרקורי,שליח האלים,שהתרוצץ ברחבי הממלכה,ובעצם חיבר בין חלקיה על ידי שזירת קשרים תקשורתיים.אם נפנה לרמת הפסיכה של הפרט,ניתן לראות באותה תשוקה בלתי נגמרת של כל בן אנוש לחיבור עם בת המין השני,שימור של אידיאת האנדרוגינוס,ושאיפה אליה.כלומר בכל גבר מוטבע האידיאל של חיבור נצחי עם האשה,ולהיפך.אך עם זאת,הגבר נותר לבדו ואבר מינו אינו מחובר לאיבר מינה של האשה.לכן,לעד תישאר אותה תשוקה לוהטת לסינטוז שכלי ומיני של שני חלקי האנדרוגינוס.קלף הנאהבים פונה בדיוק לנישה זו.השניות המתוארת בקלף הנאהבים מקבילה לשניות שנורצה עקב ביתור האנדרוגינוס על ידי זאוס,והאמצעי לקישור ביניהם הוא מרקורי,קלף הקוסם.קלף הנאהבים מייצג את מזל תאומים,וכמה מוזר,מרקורי הוא הכוכב המשוייך למזל תאומים.לסיכום,מרקורי הוא מין כלי שבאמצעותו אנו מתחברים עם אהובתנו,ובעצם עם החלק הנשי האובד בפסיכה שלנו,וקלף הנאהבים מתאר את המצב של בן האנוש,השואף להגשים את אידיאל החיבור האולטמטיבי,ולא יכול למצוא בעולם הזה,ולכן מנסה להגשימו על ידי יצירת קשרי אהבה ומין עם בת המין השני.לעולם לא יהיה זה חיבור מושלם,משתי סיבות פרקטיות ברורות:אנו בני תמותה,לכן חיבור נצחי לא יכול להתקיים.בנוסף,אין אפשרות לתפקד בחיי היום היום כאשר אברי המין מחוברים,לא? לכן תמיד תימשר השאיפה,כאשר מרקורי בא לעזרתנו ובמהירות מסחררת משמש אותנו כקשר לצד באישיותנו המונגד לזהותנו המינית.

עד כה,הבלטתי את הפן הדומיננטי והמוביל של קלף הקוסם,מרקורי האסטרולוגי,מפרספקטיבה מיתית,ובכל זאת,הרגל כפייתי שלי הוא לקשר את הרעיון לפילוסופיה החביבה עלי,של הענק אפלטון.עולם האידיאות שאפלטון משרטט הוא בעצם העולם הממשי,בעוד שעולם החומר הוא עולם המתמיד בשאיפתו לחקות את עולם האידיאות,ללא הצלחה.לפיכך כל אובייקט בעולם החומר תמיד מידמה לאידיאה שלו,אך תמיד נשאר בגדר מודל דהוי.כך גם האנדרוגינוס מרקורי.אגב,את רעיון ההתמדה הנצחית של כל עצם,השאיל שפינוזה,שאלמנטים מתורתו יובאו בהמשך .

בתודעת כל אדם מוטמעת אידיאת האנדרוגינוס מרקורי,שהוא האיחוד המושלם בין שני חלקי האישיות,הזכרי והניקבי.כמובן שמצב זה מוליד את רעיון השלמות והאושר המוחלטים,משום שבעצם מובנה בו המשוב החיובי לתשוקה המתמדת של כל אדם,בחלק מודע או לא מודע באישיותו,התשוקה לחיבור עם חציו השני,שנחסך ממנו משום שהוא אנושי.יונג יקרא לזה איחוד האנימה והאנימוס בפסיבת אדם באשר הוא יהיה.

כמו כל אידיאה,גם אידיאת האנדרוגינוס לא נותנת מנוח לאדם,אשר ישאף כל חייו לחקות אותה בדיוק מירבי ככל שיכול.העכבה שמונעת ממנו מלהגיע למצב האידיאלי הנ"ל הוא הגוף שכולא את הנשמה בתוכו,שנאלצת להוות את החלק באדם שהוא ההיפעלות של החושים.כלומר,כאב שאנחנו חשים בעצם מתחלק,זאת לפי שפינוזה,לשני שלבים עיקריים.קודם כל הההפרעה הביולוגית למהלך התקין של המכונה הביולוגית,שאיננה מסוגלת להרגיש או לחוש,כפי ששולחן לא חש כאב.הנפש היא זו ששמרגישה את הכאב,ובכך מהווה את מקור היפעלותו של האדם.הכאב שהיא חשה,הוא רק סימבול לעכבות שהגוף מהווה עבור הנשמה.הנשמה,שמתוקף מאפיינה המרכזי,של ה"חיות",יכולה להוות מקור לחוות סיטואציות ביולוגיות, מופקדת גם על המחשבה.המחשבה מופרעת תדירות על ידי צרכי הגוף,כמו רעב,תשוקה מינית,מחלות,הצורך להתענג ממשאבים חומריים,וכו´.כמו כן היא מקבלת רשמים מוטעים מהחושים על מבנה המציאות,שכל הזמן מפריעים לה במסעה לעבר האמת הצחה.לכן כשתשתחרר מהבלי הגוף,תוכל באמת לראות את אידיאת הטוב,ולהיות מאושרת.

כלומר,כל עוד הנשמה נמצאת בגוף היא איננה באמת חופשיה,ולא מסוגלת לראות ולהגשים את אידיאת האנדרוגינוס.הימצאותה בגוף מוסיפה את נדבך המין כאפשרות למימוש ולו הרגעי ביותר של המצב האידיאלי,שמהווה מושא שאיפה תמידי.לכן,כל עוד האדם מורכב מגוף ונשמה,הוא ישאף לחיבור האולטמיטיבי,מכוח זה שמוטמעת בו אידיאת האנדרוגינוס,אך כל עוד הוא אנושי,הוא לא יחווה חיבור זה.

נקודה מאוד חשובה בסינטוז שבין תורת האידיאות האפלטון היא האמצעי שבו אמור האדם להשתמש כדי להכין עצמו לראיית אידיאת האנדרוגינוס.אצל אפלטון,אהבה אמיתית,מושלמת,נצחית,וחסרת דאגות,תושג רק על ידי התממשות האהבה לחוכמה,ובעצם בראיית האידיאות.ואיך רואים את האידיאות?על ידי חיים של פילוסוף,שכוללים בעיקר חקירה בירור ולימוד,תוך כדי סיגול היכולת להפוך את צורכי הגוף ללא רלוונטיים,והאיכות שתאפשר לנשמת הפילוסוף לתפוס את האמת ללא הפרעת החושים,כאשר האמצעי העליון הוא פונקציית התבונה,השכל.מעניין לראות כיצד גם בקלפי הטארוט,היסוד אליו משוייך האנדרוגינוס,הכוכב מרקורי,הוא התבונה.הכוכבים הם הדחפים,הצרכים,ובעצם הכלים שבאמצעותם האדם אמור לשרוד ולהתפתח בעולם הזה.אם כן,הכלי שבאמצעותו האדם אמור להתאמן להידמות לאידיאת האנדרוגינוס,על מנת יהיה מוכן לחיבור כאשר נשמתו תשתחרר מכלא הגוף,הוא מרקורי,היכולת התבונית,כוח שיכלי מובהק.

ניתן לראות בקלף המדהים של הקוסם,מחבילת הקראולי,גם את הנסיון לחבר בין כל סוגי החוויות שניתן לחוות ברמת הקיום החומרית על מנת להיות מוכנים לאיחוד כאשר הנשמה תישאב למעלה(אנחנו מתים מתישהוא),וגם את היכולת הפוטנציאלית,שהיא אינסופית,שאותה מבטא מרקורי,האנדרוגינוס,הנובעת מעצם היותו שלם.היותו ממסופר כאחד,מבליטה,לבסוף,את הפו הלא-דואלי,הלא-מופרד,הלא-שואף בתוך עצמו לאיחוד הבלתי אפשרי ברמת הקיום הנוכחית,בין חלק אחד לשני.

דמיון מקרי,או רמז מלמעלה?


הקוסם וכישוף

הקוסם משתמש בפונקציות הניתנות ליצור האנושי(אש,אדמה,אוויר,מים) לשם יצירת המציאות.בנוסף,אנו יודעים שהיחסים בין ארבעת הפונקציות משתנים מסובייקט לסובייקט,וייחודיים לו בלבד.אזי,אם המציאות היא משהו שנוצר על ידי להטוטי הקוסם,תוך שימוש ביחסים הייחודיים לכל פרט(בין הפונקציות),האם ניתן לאמר שבעצם היחס הנכון בין מציאות לפרט החי במציאות הם הפוכים מהגישה הסטנדרטית?

כלומר,המציאות בעצם איננה "יש" סובסטנטיבי,שהוא קבוע,בלתי משתנה,בלתי תלוי בדבר,מונע מתוך עצמו בלבד,וקיים ללא תלות כלשהי בפרטים החיים בו.להיפך-המציאות היא בעצם נקודת המפגש של המציאות כפי שהיא נוצרת על ידי כל אינדיבידום,היא נקודת ההצטלבות בין פועלם של כל הקוסמים בכל הפרטים.לפיכך,המציאות שבאמת קיימת,במובן שהיא "יש" סובסטנטיבי,מתחילה מרמת הפרט,ש"חולם אותה",עד לרמת הקולקטיב,שבה מתאגדים כל ה"מציאויות החלימות",והיא הרמה שאנו רגילים לקרוא לה המציאות.

הבא ננסה לארגן את הנקודה טוב יותר:

א.מציאות הינה מציאות סובייקטיבית,באשר היא נקבעת לחלוטין על ידי הפרט.

ב.היקבעות המציאות היא למעשה היווצרות מערך הכוחות על ידי הכוכבים.

ג.הכוכבים משקפים לחלוטין דחפים תת מודעים.

ד.היווצרות מערך הכוחות,משום שהוא פרי תנועת הכוכבים,מונע מתת המודע של האדם.

ה.שליטה בתנועת הכוכבים משמעה יכולת לשלוט בעיתויי ותכני מערכי הכוחות.

---------------------------------------------------------------

ו.תת מסקנה:מודעות מוחלטת של פרט מסויים משמעה שליטה בעיתויי ותכני מערכי הכוחות שיפעלו על פרט מסויים.

---------------------------------------------------------------

ז.מסקנה סופית:מכשף,מאגיסט,הוא אדם מודע לחלוטין.

אם נייחס לקלף הקוסם את מנגנון השליטה הקוגניטיבי והרגשי בפסיכה שלנו,אזי נקודה ה מתייחסת אליו,ובכך מעמידה אותו במרכז התהוות המאגיסט.מעניין,לא?

טבעי לגמרי לקשר את קלף הקוסם,כעת,לקלפים נוספים,אבל קודם נראה לאן מתפתח הדיון.

יום נעים


קישור לפורום שלי:

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=121&msgid=9099195
 

אין תגובות להודעה זו

הוספת תגובה      

עידן-הדלי - גולשים לעידן החדש
הערה חשובה: הנכם נדרשים לקרוא בעיון את תקנון האתר לפני הגלישה והשימוש באיזורים השונים
מותאם לצפיה ברזולוציה של 800 על 600 פיקסל

ניהול תוכן מבית עידן-הדלי           חבילות אירוח אתרים
 

עידן-הדלי לאסטרולוגיה, הורוסקופ, תקשור, קריסטלים, פירוש חלומות, מטפלים, מיסטיקה, רוחניות, ריפוי טבעי ועוד מנושאי העידן החדש.